Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rätt pris vid köp av begagnad Nikon D80 med MB D80

Produkter
(logga in för att koppla)

siwjon

Aktiv medlem
Rätt pris vid köp av begagnad Nikon D80 med MB D80?

Jag tänker återuppta mitt fotograferande och har en Nikon D80 med batteripacket MB D80 på gång. Kameran är lite använd och - enligt säljaren - i nyskick. Jag får kameran för 6000 kronor. Jag tycker det verkar vara ett bra pris!? Vad säger ni experter där ute? Något annat som jag skall tänka på i samband med ett köp av Nikon D80?

Tacksam för era synpunkter omgående.
 
Senast ändrad:
6k låter bra om du får med nåt objektiv. Kolla hur många exponeringar kameran gjort.Du ska även få med en gul garantilapp till kameran.
 
Om du vill komma undan billigt men ändå bra

Jag tänker återuppta mitt fotograferande och har en Nikon D80 med batteripacket MB D80 på gång. Kameran är lite använd och - enligt säljaren - i nyskick. Jag får kameran för 6000 kronor. Jag tycker det verkar vara ett bra pris!? Vad säger ni experter där ute? Något annat som jag skall tänka på i samband med ett köp av Nikon D80?

Tacksam för era synpunkter omgående.

Jag har haft en D80 i 3 år nu och tagit ett stort antal bilder både på resor och i andra sammanhang. Jag är väldigt nöjd med kameran, robust och allsidig. Jag har använt en Tamronlins, 18-250 mm, f/3.5-6.3, som är ett fantastiskt zoomobjektiv. Med det får du både vidvinkel och ett bra telelins i ett paket. Ett zoom med den spännvidden är naturligtvis en kompromiss och det syns, framförallt i vidvinkelläge där du får viss vinjettering och optisk förvrängning ("barrel"). Men normalt beskär jag bilderna till litet mer fyrkantigt, inte sällan kvadratiskt, format och då försvinner det problemet. Det finns också bra programvara som du kan fixa detta med (Iris, freeware).

Komplettera med ett bra porträttobjektiv en Nikkor 50 mm och du är väl rustad.
 
Hej ! Det är för mycket pengar om det bara gäller huset och greppet.För 6500 kr kan du få en ny D90 och lägg till 1200kr så får du ett nytt grepp.alltså 1700kr till och du får nya grejer med garanti.Tycker själv att 4000kr låter bättre,men det är du själv som avgör ! Lycka till ! MVH.
 
Haha ! Såg nu att tråden var 3 år gammal och D90:n inte ens var i produktion ! Är det flaskpost man sitter och besvarar !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.