Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rätt pris på beg 300d

Produkter
(logga in för att koppla)

adrianulander

Aktiv medlem
Hej!

Jag är i färd att kränga min 300d, men lyckas inte få napp..

Vad anser Du är rätt pris för en 300d med kitzoomen och en 1 gb microdrive? (Alternativt kan jag behålla microdriven och bara sälja hus och glugg också, men tänkte att det kanske kan vara lockande med allt man behöver liksom).

Tacksam för svar!

Mvh. Adrian

Problemet är att folk har gjort slut på sina pengar. Julklappar och ovan på detta mellandags rea.
Du får säkert räkna med att förlora ett par tusen. Troligtvis kommer du att få en massa skambud, det fick jag när jag skulle sälja min G2...jag behöll den istället.

Jo, egentligen så är det kanske det.. =/ Fast jag har märkt att mitt fotande inte kräver så mycket utrymme och då kan jag lika gott köpa ett snabbare, hälften så stort kort har jag tänkt..

Du som har koll på det här, är det stor skillnad på ett snabbare cf-kort mot microdriven när det handlar om att titta på bilderna, och främst när det handlar om att tömma bufferten?

Mvh. Adrian

Jag har inte haft något snabbt CF-kort..så jag vet inte hur stor skillnaden är på en 10D.
Men jag upplever inte microdriven som långsam (det skulle jag kanske göra om jag testat ett snabbt CF dock ;-).

Nu börjar jag bli riktigt osäker här! =D

Egentligen så klarar jag mig gott på den hastighet som microdriven bjuder, tycker bara att det är irriterande när det segar ibland =)

Vad skulle vara lämpligt för bara kameran och gluggen då? 9500? Är det för mycket? 9000 kanske?

Mvh. Adrian

Jepp! =)

Nu får det bli 9000. Det känns som ett hyggligt pris ändå, tycker jag. Man vill ju ogärna känna att man blåser nån bara för att den inte känner till pricerunner =)

Tack igen för din hjälp, Kim!

Mvh. Adrian

Bör gå att sälja för det priset. Både 300D och 10D är ofta slut sålda i butikerna. Expert butikerna brukar ha lager men kostar också 11995kr.

Tack, Bengt-Arne!

Imorrn beställer jag en 10d, så får jag hoppas att jag får napp på min 300d innan jag måste betala räkningen på kreditkortet =)

Tack för din tid!

Mvh. Adrian

varför 10D

Jag är intressrad varför du skall byta till 10D när specifikationerna är så snarlika?

Gällande minneskort så tror jag att det inte bara är kortet utan likaväl kameran som sätter gränserna i snabbhet

Jo, jag såg också den annonsen. Känns mycket märkligt.. Vill nån vara dum och vräka ut ett hus till underpris, så fine. Inget som jag tänker bry mig om.

Det är någon som försöker sälja sin 300d med standardzoom för 11' på blocket också. Det är ungefär lika dumt =)

Mvh. Adrian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar