Annons

Rätt batteri till extern blixt

Produkter
(logga in för att koppla)
Laddare är beställd.....

Då har jag beställt batteri laddare Maha MH-C9000. Vill ha en laddare som kan ladda ut batteriet innan den laddas igen så dom är fullt laddade när jag ska använda dom.

Det var lite svårt att hitta vettiga laddare men annars så verkar Kjell & CO ha något liknande fast inte lika avancerad.

På batteri fronten så lutar det åt Duracell Supreme som ska vara bättre på kraftig urladdning men den har högre självutladdning men har man bra laddare så ska det inte vara något problem. Ska även kolla på andra tillverkare....
 
Jag blir vansinnig på GP batterier. Har köpt 3 4-pack med 2700 serien. De ska enligt reklamen hålla 500-1000 laddningar. Det kan man ju inte räkna med förstår jag eftersom det är reklam.
Men av dessa 12 har 6 st gått sönder och vägrar laddas på mindre än ett år och 40 laddningar. Det tycker jag är lite dåligt. Så jag pratade med deras agent i sverige och fick byta ut 4st (eftersom det bara var 4 som var paja då) men nu tre månader senare har 2 till gått sönder. Jag har en GP 800C laddare till dessa.

Vad är er erfaranhet av dessa batterier? Är det vad man kan förvänta sig av detta märke?
För är det på detta sätt är det billigare att köpta engångs batterier på Clas Ohlsson och slänga.

Bittra batteri hälsningar
Johan
 
Jag blir vansinnig på GP batterier. Har köpt 3 4-pack med 2700 serien. De ska enligt reklamen hålla 500-1000 laddningar. Det kan man ju inte räkna med förstår jag eftersom det är reklam.
Men av dessa 12 har 6 st gått sönder och vägrar laddas på mindre än ett år och 40 laddningar. Det tycker jag är lite dåligt. Så jag pratade med deras agent i sverige och fick byta ut 4st (eftersom det bara var 4 som var paja då) men nu tre månader senare har 2 till gått sönder. Jag har en GP 800C laddare till dessa.

Vad är er erfaranhet av dessa batterier? Är det vad man kan förvänta sig av detta märke?
För är det på detta sätt är det billigare att köpta engångs batterier på Clas Ohlsson och slänga.

Bittra batteri hälsningar
Johan

Kör en gångs Litium batteri eller skaffa en bättre laddare som kan ladda ur och ladda upp batteriet exempel Maha MH-C9000 så kommer dina batterier hålla bättre.

// Fredrik
 
Senast ändrad:
Hej.

Det går inte att generalisera innan man vet när batterierna tillverkades, de kan ha legat några år innan de säljs.
Innan man börjar användandet av cellerna så ska de mätas vilken spänning de håller, med detta i ryggen så har man mer att gå på.

Anders H
 
Hej.

Det går inte att generalisera innan man vet när batterierna tillverkades, de kan ha legat några år innan de säljs.
Innan man börjar användandet av cellerna så ska de mätas vilken spänning de håller, med detta i ryggen så har man mer att gå på.

Anders H

Det är mycket stor skillnad mellan laddare och laddare hur dom känner av när batteriet är exempelvis full laddat. Har man funktion som även laddar ur och även kan känna av hur mycket batteriet kan ge så kan man para ihop dom bästa batterierna ur en serie för att få max effekt.
 
Det är mycket stor skillnad mellan laddare och laddare hur dom känner av när batteriet är exempelvis full laddat. Har man funktion som även laddar ur och även kan känna av hur mycket batteriet kan ge så kan man para ihop dom bästa batterierna ur en serie för att få max effekt.

Ja, det kan hjälpa, under förutsättning att cellerna är i gott skick från början. Då jag själv har ett femtontal laddare så känner jag till skillnaderna.

Jag har haft Maha C-9000 i 46 månader nu så jag börjar kunna den :)

Anders
 
Hej Fredrik,
Jag har både laddningsbara av olika märken och litiumbatterier.
Mitt förslag är att du köper en omgång med litiumbatterier och provar.
Du kommer att bli förvånad hur mycket du får ut av dom. Det är värt att ta kostnaden.

Lycka till
Erik
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.