Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rädda bilder från en extern hårddisk

Produkter
(logga in för att koppla)

pointzero

Aktiv medlem
Hejsan!

Nu har jag verkligen råkat ut för det värsta över 5000 bilder är fast på en hårddisk som ramlade i golvet (från 40 cm höjd) Jag vet att det finns ett företag som kan hjälpa mig, men jag vet inte vad det heter eller om det finns andra alternativ. Frågan nu är altså! vilka alternativ har jag att rädda mina bilder!

//Kim Nilsson

Ibas priser

Jag pratade med Ibas igår för att kolla lite priser åt en kompis, För privat personer tar dom 950:- i analys kostnad, lyckas dom rädda informationen så kostar det 9500:- inkl. moms oavsätt data mängd och då bakas analys kostnaden in i dom 9500:-.

Finns även ett företag som heter Aurora som återskapar trasig data.

http://www.aurora.se/pricelist.htm

Lycka till!!

Re: Ibas priser

Jonas Almquist skrev:
Jag pratade med Ibas igår för att kolla lite priser åt en kompis, För privat personer tar dom 950:- i analys kostnad, lyckas dom rädda informationen så kostar det 9500:- inkl. moms oavsätt data mängd och då bakas analys kostnaden in i dom 9500:-.

Så även om de inte får fram någon datamängd alls så tar de 950 kr bara för analyskostnad?

9500 kr är mycket pengar för privatpersoner som inte får fram sina bilder tagna med en digitalkamera...

Jag lyckades rädda informationen från en kraschad disk med en usb adapter för hårddiskar som heter "easy ide" och ett program som heter stellar. Lycka till

/Bosse

ANNONS