Annons

Quad core tips

Produkter
(logga in för att koppla)
Det kommer säkert att fungera helt okej. Utan att på något sätt vara besservisse så kunde 4 Gb i internminne inte skada på något sätt. Främst med hänsyn till Vista som verkar behöva/nyttja en del.

// Maxe

Ja, priset är ju helt OK, men usch säger jag om dessa märkesdatorer. Dom är många gånger helt omöjliga att uppgredera. Dom har helt egna lösningar vad gäller Moderkort , PSU mm

Och minnet var i snålaste laget som sagt var, men å andra sidan så stöder Vista bara 3gb i 32 bitars har jag för mig.

Jo, det var priset på 5995:- som gjorde att jag bestämde mig, visst, mer ram kunde vara trevligt (med jag har ´klarat´ mig på 1,5 GB i XP iofs...)
Och att få två st 500 GB diskar, hyggligt grafikkort mycket snabb processor - nåja, det borde funka i alla fall.
/Johan

jonwam skrev:
Jo, det var priset på 5995:- som gjorde att jag bestämde mig, visst, mer ram kunde vara trevligt (med jag har ´klarat´ mig på 1,5 GB i XP iofs...)
Och att få två st 500 GB diskar, hyggligt grafikkort mycket snabb processor - nåja, det borde funka i alla fall.
/Johan

Absolut, kommer det funka ! Och mer minne är en baggis att stoppa in. Otroligt billigt just nu dessutom !
Men kolla först om det finns två lediga minnesplatser. Återigen, jag skulle inte bli förvånad om dom stoppat in 4 st a`500mb i de 4 platser som bör finnas. Jag har likadan CPU i min burk, och den rockar !

Lycka till iallafall !

På grund av dels egen erfarenhet, då jag i jobbet köpt in kanske 60 talet Fujitsu-Siemens, dels också på hörsägen från andra kolegor som gjort samma erfarenhet.

Detta märke har inte riktigt stabila datorer. Man kan ha tur och få exemplar som bara knallar och går hela tiden.

Men, som både jag och mina kolegor märkt. Ett stort antal av dem är att betrakta som rena måndagsexemplaren. För mig havererade hälften av maskinparken med Fujitsu-Siemens under första veckorna. Tog Fujitsu-Siemens månader att reparera. Och fortfarande efter reparationenra så fortsätter de haverera i andra komponenter.

Mina kollegor har samma erfarenhet.

Som sagt, därmed inte sagt att alla burkarna är lika illa. Det var iaf den erfarenheten jag fick av märket.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar