Annons

Publicerad bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Zeroni

Ny medlem
Hej, behöver lite hjälp.
För drygt ett halvår sen fick jag en förfrågan av en kille på fotosidan om inte en utav mina bilder kunde få vara med på en organisations hemsida som han var med i. Jag sa okey, men jag hade ett krav; att mitt namn skulle stå med på bilden. Tiden gick och ingenting hände så jag skrev och "klagade" lite, han sa att han skulle säga till dem, ingenting hände. Jag skrev till honom 2-3 ggr till, men ingenting hände, så jag brydde mig inte särskilt mycket. Men nu kollade jag igen drygt 6 månader efter han frågade mig om de kunde få publicera min bild på deras sida. Mitt namn står fortfarande inte med.

Jag åker snart utomlands i ca: 9 månader och jag har påbörjat ett mail till dem där jag förklarar att de får välja, skriva dit mitt namn eller ta bort bilden.

Så till mitt sista problem, om de inte gör något utav de två alternativen? Ska jag då skriva dit att om de inte gör något så kan jag kräva skadestånd för otillåten publicering?

Bilden är tagen med en analog kamera, så jag har kvar både kortet och negativet.

Tacksam för svar.
 
Maila webmastern direkt och säg till. Händer inget då skicka en faktura till webmastern med tillägget att den makuleras ifall han tar ner bilden eller tar med namnet.
Och föresten se till att namnet står brevid bilden och inte inlagd i bilden, har du det i bilden så blir det ju inte sökbart och folk hittar den inte när de söker efter referencer på dig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.