Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Publicera andras bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

tampella

Avslutat medlemskap
Jag har en hemsida/blogg. Jag undrar vad det är som gäller när jag publicerar andras bilder. Får man göra det? Om man får det, räcker det då att bara hänvisa till den sidan, tex. dagensnyheter.se?

//Caroline

Jag har en hemsida/blogg. Jag undrar vad det är som gäller när jag publicerar andras bilder. Får man göra det? Om man får det, räcker det då att bara hänvisa till den sidan, tex. dagensnyheter.se?

//Caroline

Nej, du får dock länka till bilden på din blogg, gärna med upphovsmannens namn i anslutning till länken.

Om du skulle publicera någon annans bild på din blogg utan tillstånd så kan det bli väldigt tråkigt när det dimper ner en saftig faktura i brevlådan.. Fotografen/upphovsmannen/ägaren till bilden har nämligen rätt att ta betalt för den "olovliga" publiceringen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar