Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PS Elements vs CS ? uppgradera senare ? RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

kololo

Aktiv medlem
Har massor av bilder som (för första gången någonsin) skall organiseras (katalogiseras),
och sakta men säkert även bildbehandlas.
Några få är är RAW-filer, men det blir nog fler av dessa i framtiden.

Frågor jag funderar på är bl a:
- Välja Photoshop Elements eller CS (som dessutom har diverse varianter, eller har jag fattat fel ) ?
- Om man börjar med PS Elements, är det möjligt (och hanterbart) att senare skaffa CS och "föra över" alla bilder utan att behöva "börja om från början " ?

Stort tack för vägledning från er som vet mer....
 
Har massor av bilder som (för första gången någonsin) skall organiseras (katalogiseras),
och sakta men säkert även bildbehandlas.
Några få är är RAW-filer, men det blir nog fler av dessa i framtiden.

Frågor jag funderar på är bl a:
- Välja Photoshop Elements eller CS (som dessutom har diverse varianter, eller har jag fattat fel ) ?
- Om man börjar med PS Elements, är det möjligt (och hanterbart) att senare skaffa CS och "föra över" alla bilder utan att behöva "börja om från början " ?

Stort tack för vägledning från er som vet mer....

Ska du inte syssla med väldigt avancerad redigering eller har väldigt gott om pengar så rekommenderar jag Elements.
Det duger alldeles utmärkt för katalogisering och redigering.
Om taggar och album går att föra över mellan Elements och CS har jag tyvärr ingen aning om.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.