mipert
Aktiv medlem
Bästa sättet att få bra omdömen... [skämt]Ralph L skrev:
...Han ville t o m köpa deras test...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bästa sättet att få bra omdömen... [skämt]Ralph L skrev:
...Han ville t o m köpa deras test...
Aldrig fel att bilda sig en egen uppfattning...Jessica_ skrev:
Jag kommer att testa vinnaren i testet nu och se vad de kan erbjuda.
Knappast. Men Foto har kanske överlämnat en del till automatiken? Jag föredrar att göra allt själv och sedan stänga av allt som labbets automatik vill göra. Problem blir det först om mitt slutresultat på skärmen inte stämmer med det som labbet skickar hem. Men det har det gjort hittills...Martin F skrev:
Har tidningen fuskat med resultaten menar ni?
Och det är väl helt OK.niklasl skrev:
...Men Foto har kanske överlämnat en del till automatiken?..
Jag har bara problem med dessa när jag väljer repromode-läget där hela bilden ska komma med. Bilden måste då sparas med exakta mått (varför vet jag inte eftersom det ändå blir slaskkanter) och laddas upp i 400ppi.det blir det ofta vita "slask-kanter" som någon tidigare nämnde
Vilket mått har du använt: 10 x 15 cm eller 102 x 152 mm? När du beställer det förra är det det senare du får... Måtten står i deras prislista.wsaar skrev:
Jag har bara problem med dessa när jag väljer repromode-läget där hela bilden ska komma med. Bilden måste då sparas med exakta mått (varför vet jag inte eftersom det ändå blir slaskkanter) och laddas upp i 400ppi.
Lionheart skrev:
Nu blev det rörigt här =)
dTFS, färgprofiler, blankt, matt papper osv.
Jag ska få ut ungefär 150 bilder som jag ska skicka över internet. Jag kommer själv att skärpa dom med högpass och köra lite auto-balans korrigeringar. Annars kommer jag inte göra så mycket med bilderna.
Det är alltså extremt viktigt att det blir bra och jag har inte tid att skicka in några stycken och se hur det blir. Alla ska skickas över internet vid ett och samma tillfälle.
Ska jag använda mig av dTFS, färgprofiler?
Och vilket tycker ni är det bästa, matt eller blankt, om jag ska sätta in fotona i ett fotoalbum för beskådning. Både fotoalbum med skyddsplats och fotoalbum med fotohörn.
Tacksam för svar!
Om det är viktigt brukar lösningen vara mer pengar.Lionheart skrev:
...Det är alltså extremt viktigt att det blir bra och jag har inte tid att skicka in några stycken och se hur det blir...