Annons

Projektarbete

Produkter
(logga in för att koppla)

roseen

Ny medlem
Hej, jag skall göra ett foto- projektarbete. Jag har bestämmt att jag vill ta mörka, slummiga och lite smutsiga bilder. Helst med budskap. Det skall vara i stadsmiljö och inte vara något arrangerat.

Jag tar gärna emot förslag på olika ganska specifika teman.Från början tänkte jag lyfta fram det lite negativa på väldigt alldagliga och kända platser, men det gick inte som jag hade tänkt mig. Uppskattar alla förslag.

Någon kanske vet något riktigt fult område runt Göteborg där jag kan fotografera och bygga projektet kring det området?

Senast ändrad:
Bilskrotar är väl klassiskt.
Avstjälpningsplatser är ju också väldigt slummiga.
Kloaker är definitivt otrevliga och slummiga, men jag skulle definitivt avråda dig från att ge dig ner i dessa pga av hälsoriskerna.
Kanske ett reningsverk ev. kan vara en möjlighet, även om jag i och för sig inte har en aning om hur det ser ut där. Du får kolla själv.

Någonstans kring Göteborg finns säkert ett fult område som passar. Gissar att du blir glad om jag eller någon annan föreslår Angered, Bergsjön eller Hammarkullen. För det vet man ju hur det är där..

Varför slå in öppna dörrar? (Nu har jag inget emot Angered eller så, men miljonprogramsområden dras alltid med dåligt rykte och fördomar från omgivningen.) Varför cementera andras redan felaktiga bild av ett "fult" område.

Jag tror säkert att det går att hitta miljöer för "mörka, slummiga och lite smutsiga bilder" i Örgryte, Billdal, Långedrag och var nu de mer bemedlade hushållen är belägna. Det handlar bara om att se.

Ser fram mot att få se resultatet.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto