Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Program för bildspel???

Produkter
(logga in för att koppla)

T. Guldstrand

Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar om det finns något smidigt program att göra bildspel i...
Anledningen till att jag vill göra såhär är att jag vill kunna bränna ut en cd rom med bilderna, utan att man ska kunna gå "rätt in" och kopiera dem...

Tacksam för alla förslag!
 
Om du har Photoshop Elements så går det att göra bildspel där. Själv har jag testat det i en variant där en wmv-fil skapas som sedan spelas upp i Media Player.
 
T. Guldstrand skrev:
Hej!
Jag undrar om det finns något smidigt program att göra bildspel i...
Anledningen till att jag vill göra såhär är att jag vill kunna bränna ut en cd rom med bilderna, utan att man ska kunna gå "rätt in" och kopiera dem...

Tacksam för alla förslag!

Om du menar att ingen skall kunna "kopiera/stjäla" bilderna från CD.n tror jag inte att Photoshop Elements är rätta programmet.
 
Re: Re: Program för bildspel???

einar skrev:
Om du menar att ingen skall kunna "kopiera/stjäla" bilderna från CD.n tror jag inte att Photoshop Elements är rätta programmet.

Jo, om man just gör en wmv-fil, för då är det en video. Men man kan ju förstås trycka på paus och print screen, men då blir ju inte kvalitén super.
 
Senast ändrad:
PicturesToExe

Finns ett program som heter Pictures to exe, det skapar en exe fil med alla bilder om du ska köra bildspelet på en dator, annars finns sonic my dvd om du vill skapa bildspel som kan visas från en extern dvdspelare kopplad till tv eller dylikt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.