Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
program [för att se antal exponeringar /mod]
- Trådstartare JC 59
- Start datum
Helmetrock
Aktiv medlem
Till en Kodak Instamatic finns det inget program, har du däremot en digitalkamera förutom den går det att se 
Beroende på vilket märke och modell du har är det lite olika program.
Beroende på vilket märke och modell du har är det lite olika program.
bildsten
Aktiv medlem
Finns det något program man kan använda för att kolla hur många bilder som tagits med kameran totalt och finns det något enkelt fotoredigeringsprogram på svenska gratis ?
Ett gratis fotoredigeringsprogram för Windows är t.ex Faststone Image Viewer <www.faststone.org> Ladda ner från site 2, det är enklast. Lägg ner lite krut på att ställa in programmet, annars känns det lite oberäkneligt. Det finns massor av parametrar att ställa in. Programmet installerar sej på svenska om du har svenskt os. Det finns en länk hos dem till en manual som skrivits av någon utomstående, men den är på engelska.
Smw
Aktiv medlem
Finns det något program man kan använda för att kolla hur många bilder som tagits med kameran totalt och finns det något enkelt fotoredigeringsprogram på svenska gratis ?
Hej !
1 beror på kamrafabrikat, Nikon lär ha det i exifdata någonstans, till Canon finns nåt som jag nu
inte vet vad det heter, övriga ,ja kanske.
2 Gimp, det allra mesta översatt till svenska, hämtar språkinfo från vad datorn är
inställd på, Picasa tror jag, även Paint.net, är några som finns. Fasstone är
förnämligt, jag använder det som "visare", plockar kvick fram även RAW-bilder,
däremot är väl redigeringen av enklare slag, dvs färg hit och dit, mörkare ljusare osv.
En bra exif visare PhotoME http://www.photome.de/
//MW