Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Proffslabb i Göteborg?
- Trådstartare MickeS
- Start datum
Malaka
Aktiv medlem
Hej!
Välkommen till Göteborg! Det finns ett par olika proffslabb i Gbg men YFO i gamlestan är ett av de största. www.yfo.se är adressen. Sen finns också tex. RP och Annikas tror jag att de heter. De är nämnda i forumet tidigare vet jag så pröva med en koll där. För vanliga vardagsbilder så är Japanphoto på Drottningtorget billigast (Neg 49:- Dia 39. För fotoprylar rekommenderas Fotobutiken i Gårda, Poppens foto och Wasa foto. Hör av dig om det är något mer du vill veta.
MVH Erik Å
Välkommen till Göteborg! Det finns ett par olika proffslabb i Gbg men YFO i gamlestan är ett av de största. www.yfo.se är adressen. Sen finns också tex. RP och Annikas tror jag att de heter. De är nämnda i forumet tidigare vet jag så pröva med en koll där. För vanliga vardagsbilder så är Japanphoto på Drottningtorget billigast (Neg 49:- Dia 39. För fotoprylar rekommenderas Fotobutiken i Gårda, Poppens foto och Wasa foto. Hör av dig om det är något mer du vill veta.
MVH Erik Å
picturethis.se
Aktiv medlem
Jag vill rekommendera Annikas Fotolab (C-41)
RP-Fotolab (E-6)
Leif Wiklund (SV/V)
Alla i samma hus, Kanoldshuset vid Liseberg
Sedan har du Staffans Bilder i Högsbo, men dem har jag ingen erfarenhet av.
YFOlab, ja, de håller ju till i Gamlestan.
RP-Fotolab (E-6)
Leif Wiklund (SV/V)
Alla i samma hus, Kanoldshuset vid Liseberg
Sedan har du Staffans Bilder i Högsbo, men dem har jag ingen erfarenhet av.
YFOlab, ja, de håller ju till i Gamlestan.
picturethis.se
Aktiv medlem
OK?
Vem är det?
Trodde inte att det fanns fler än Leif...
Ska testa henne nästa gång!
adam
Vem är det?
Trodde inte att det fanns fler än Leif...
Ska testa henne nästa gång!
adam
Emil-G
Aktiv medlem
lotelo skrev:
Finns det något lab som gör råkopior på mellanformat?
Lotta (skriver åt Micke)
Ja, YFO i Gamlestaden har med det i sin prislista. Pris enligt den 125kr + moms för framkallning och råkopior i 10x15 alt 15x15.
Emla
Medlem
YFO
Min erfarenhet av yfo i gbg är att de varken är billiga eller speciellt bra. Det finns betydligt bättre labb, som dock kanske inte har ett lika stort namn.
Men yfo gör pengar på sitt namn, och tar ut alldeles för mycket pengar.
Leta upp mindre och privata labb, är mitt tips!
/ Emelie
Min erfarenhet av yfo i gbg är att de varken är billiga eller speciellt bra. Det finns betydligt bättre labb, som dock kanske inte har ett lika stort namn.
/ Emelie
Malaka
Aktiv medlem
Japanphoto kan antagligen göra råkopior om man ber dem. Jag vet att de gör framkallningen och kopior iaf så det skall nog gå. Sedan kan jag meddela att Poppens Foto håller på att byta ägare(Poppen själv är 74 om jag inte minns fel). Detta innebär bla. att man kommer lägga ner begagnat avdelningen men istället utöka S/V och filmsidan.Framkallning kommer att finnas för S/V. Killen som tar över det har nu labb och atelje i Mölndal men kommer alltså att ta över 1 maj. Även repro och förstoringar kommer att göras. Synd på beg sortimentet men det kommer nog bli en tillgång för för de andra grejerna!
MVH Erik Å
MVH Erik Å
Emil-G
Aktiv medlem
Re: YFO
Min erfarenhet (som iofs bara sträcker sig tre år bakåt) är att de visserligen är ganska dyra men de levererar i allmänhet snabbt och gör ett bra jobb. Att göra 100 A4kopior från mellanformat där kostar mindre än hos fotobutiken runt hörnet (som antagligen lämnar till ett proffslabb för mf). Att däremot bara göra en, två kopior blir dyrt hos YFO, kanske 100:- /styck. Sedan sjunker priset snabbt.
Japanphoto har jag däremot bara dåliga erfarenheter av. Taskigt gjorda kopior och ganska höga priser på kvalitetsgrejerna. Skulle tro att det finns mindre chans till mängdrabatt där också, eftersom de har slimmat priserna till förmån för semesterknäpparna.
Härmed inget ont sagt om smålabben, men jag litar på YFO och hittills har de hållt sina löften.
Emla skrev:
/ Emelie
Min erfarenhet (som iofs bara sträcker sig tre år bakåt) är att de visserligen är ganska dyra men de levererar i allmänhet snabbt och gör ett bra jobb. Att göra 100 A4kopior från mellanformat där kostar mindre än hos fotobutiken runt hörnet (som antagligen lämnar till ett proffslabb för mf). Att däremot bara göra en, två kopior blir dyrt hos YFO, kanske 100:- /styck. Sedan sjunker priset snabbt.
Japanphoto har jag däremot bara dåliga erfarenheter av. Taskigt gjorda kopior och ganska höga priser på kvalitetsgrejerna. Skulle tro att det finns mindre chans till mängdrabatt där också, eftersom de har slimmat priserna till förmån för semesterknäpparna.
Härmed inget ont sagt om smålabben, men jag litar på YFO och hittills har de hållt sina löften.
belanner
Aktiv medlem
Var hos Japan Photo för ett par nåt år sedan
och det var det sämsta jag varit med om!!!
Det var när de precis hade öppnat och allt var väldigt billigt, men servicen och resultatet var uselt verkligen. Det kanske har ändrats sen dess
men jag går nog aldrig dit igen personligen
/Andreas
och det var det sämsta jag varit med om!!!
Det var när de precis hade öppnat och allt var väldigt billigt, men servicen och resultatet var uselt verkligen. Det kanske har ändrats sen dess
men jag går nog aldrig dit igen personligen
/Andreas
Emla
Medlem
Re: Re: YFO
Well.
YFO är hyfsat snabba, men jag tycker inte de gör ett jobb som motsvarar prislistan!
Använder mig av ett pro-labb i hbg som på ett ungefär har samma priser men gör ett otroligt mycket bättre jobb!
När jag lämnade in på yfo var det inte ovanligt att det blev underexponerat i framkallningen.. Sådant klarar jag mig utan!
De är dessutom precis lika snabba, men betydligt mer noggranna!
/ Emelie
Emil-G skrev:
Well.
YFO är hyfsat snabba, men jag tycker inte de gör ett jobb som motsvarar prislistan!
Använder mig av ett pro-labb i hbg som på ett ungefär har samma priser men gör ett otroligt mycket bättre jobb!
När jag lämnade in på yfo var det inte ovanligt att det blev underexponerat i framkallningen.. Sådant klarar jag mig utan!
De är dessutom precis lika snabba, men betydligt mer noggranna!
/ Emelie