Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Proffsbild i SvD 19/11.

Produkter
(logga in för att koppla)
Bilden hade blivit riktigt bra (ungen har skön pose, och allt) om han bara satt skärpan rätt och blixten i taket. Jag tycket det är ett uppenbart misstag och inget försök till snygg twist. Men visst, alla kan ju klanta sig - det är bara det att det verlkigen ser ut som en situation där man skulle ha kunnat ta om bilden. Jag tror dock att de valde den bilden utifrån ungens gest (den är ju onekligen svår att ta om), de har säkert tekniskt bättre bilder, men inte lika roliga.
 
Nu räcker det för mig!

Jag har följt tråden från början men när argumenten kommer igen känns det tråkigt. Lars har säkert rätt när han påstår att bilden håller dålig kvalitet (har inte sett den själv) och visst kan man önska att svd:s bilder ska vara av hög klass, men å andra sidan så finns det säkert bakomliggande anledningar som Göran är inne på som gör att svd ändå beslutar att publicera bilden.

Jag förstår Lars första inlägg med ironin och jag avslutar att läsa den här tråden ... ha så trevligt ni som fortsätter!
 
Calle S skrev:
Men på webben...de toppar med Dawit, det finns bilder på ett får, en apa, George Best...ingen oskarp kvinna...? Nu blir jag nyfiken!

Mjaha! Jag hade pappersversionen - sorry. Men kolla om de inte har något reportage om sjunkande invånarantal i Ryssland - den var ju huvudnyhet på pappret.
 
dobos skrev:
Mjaha! Jag hade pappersversionen - sorry. Men kolla om de inte har något reportage om sjunkande invånarantal i Ryssland - den var ju huvudnyhet på pappret.
Har sökt, men den verkar inte finnas på webben. Jägarns, får kolla på jobbet imorgon.
 
Den finns, pytteliten, under en "prenumererapåpapperstidningensompdfidatorburken"-länk.
Men någon skärpa går inte att bedöma-för liten.
 
dobos skrev:
Kom Igen!!! Bilder ÄR skitdålig! Den ser ut att vara tagen av nån som inte kan hitta avtryckaren på en kreditkortskompakt.

Det är just det som gör mig allergisk mot kreditkortskompakter; är man van vid en systemkamera så är det inte lätt att lista ut var avtryckaren sitter. Dessutom är det ofta svårt att trycka rätt eftersom kameran ger i alla fall mig känslan av att mina frökenfingrar är jättehänder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.