Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Produktfoto feedback

Produkter
(logga in för att koppla)
Jepp...

... det är lite fläckar. Redigerade bort dem på den svartvita. De kommer från skit som jag hade på sensorn i kameran. Ska ta bort det till nästa fotosession.

Vad tycks om ljusättningen? Är den för dramatisk?
/matte
 
Jag tycker det ser rätt bra ut. Skulle gärna se lite rikligare exponering så att omgivningen blir vitare. Tycker mig dessutom se ett viss magentastick i färgbilden. Inget som inte kan justeras i efterhand, men det är ju enklare om man slipper det :eek:)
 
Hejsan.

Detta är ju mycket tycke och smak, men här kommer mina tankar.

1: Det är ett färgstick i färgbilden som måste tas bort. Vitbalansera vid fototillfället eller fota i RAW. Undvik blandljus.
2: Allt skräp måste bort från bilderna, det finns skräp på både den S/V och färgbilden.
3: Jag tycker att dom är underexponerade, framförallt bakgrunderna skulle jag vilja få mycket vitare, eller helt vita.

Annars en bra början. Jag gillar den S/V bäst.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.