Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem WD MyBook

Produkter
(logga in för att koppla)

n3ro

Medlem
Nu är det så att i min senaste flytt så flyttade jag ifrån strömsladden till min externa hårddisk och nu så undrar jag om någon har en likadan och kan kika på adaptern vad den levererar.
Kan inte hitta det någonstans vilken styrka den drivs av.


Skulle vara väldigt hjälpsamt!
 
På min står det
AC input 100-240Vac 0,65A Max 47-63 Hz
DC output 12Vdc (här emellan är det 1 helt streck Under är det 3 mindre streck eftervarandra) 2A

Model No DA-24B12
 
__
--- Är symbolen för likström

Viktigare är var + och - sitter. Det visas med en symbol som ser ut såhär:
- -Co- + (där cirklen är inuti c:et och i detta fallet så har den pluspol i mitten och negativ i skalet)
Således behöver du ha en 12V som ger 2A ut (relativt lite).

Sen kan det skilja beroende på vilken version av Mybooken du har. Men de flesta använder väl de med en disk i.
 
Jag har MyBook Essential 320. Det är väl den vanligaste tror jag. Men då har jag lite koll på det och kan nog hitta nog universaladapter.

Tack tack!
 
Men du behöver ha reda på vart pluspolen sitter...
Fast det kanske går att byta på en universaladapter
 
Prova att maila till support på sidan http://support.wdc.com/
En arbetskompis skrev dit för ca 3månader sedan för han hade rört bort sin kabel Han fick en ny det enda han behövde var att betala frakt
 
Jag skrev dit men fick aldrig svar. Förresten så har jag nog lokaliserat min sladd och kan nog få den tillbaka.
 
Nu fick jag helt plötsligt svar från WD som ska skicka en ny adapter till mig =)

Bra att veta om det är fler som planerar på att tappa bort den.

Tummen upp för WD
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.