Zebulah
Aktiv medlem
Köpte nya batterier (Zebramedia) till min D5D eftersom jag kommer att behöva flera vid mina fjällturer. Fotograferade massor vid JSM på skidor i helgen och vid två tillfällen fick jag samma problem. När jag skulle formatera minneskortet gick formateringen bra halvvägs. Sedan hängde sig kameran och det spelade ingen roll vilken knapp jag tröck på - allt var dött. Böt batteri och gjorde om formateringen vilket gick bra. Kan nämna att jag formaterade korten massor av gånger eftersom jag var tvungen att passa på att tömma korten när det passade sig för skidåkarna.
Det jag funderar över är om jag hade extrem otur och försökte formatera precis när batteriet tog slut och om formateringen tar extra mycket kräm från batteriet. Vid båda tillfällena satt de nya batterierna i. Eller skall jag befara att det är något fel på batterierna.
Det jag funderar över är om jag hade extrem otur och försökte formatera precis när batteriet tog slut och om formateringen tar extra mycket kräm från batteriet. Vid båda tillfällena satt de nya batterierna i. Eller skall jag befara att det är något fel på batterierna.