ANNONS
Annons

problem med SB-800!!??

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Igår hände något som aldrig hänt innan.

Stod och plåtade på som vanligt och blixten gick i kanon.
Helt plötsligt så tog det super lång tid innan den laddades. Den röda lampan "ready" blinkade hela tiden och jag fick vänta ca 1/2-1min innan jag kunde ta nästa bild.

När jag sedan tittade hur blixten betedde sig så var det som att den försökte blixtra men att det bara rörde sig som en stråle i själva blixten. Såg supermärkligt ut.

Jag försökte nollställa blixten men utan förbättringar. Jag har varken slagit i blixten eller haft detta problemet innan.

Vad kan ha hänt!?!?!

Dags att byta batterier? låter som det mest troliga..

men eftersom det aldrig hänt innan borde det kanske inte vara det :)

Nali skrev:
Dags att byta batterier? låter som det mest troliga..

men eftersom det aldrig hänt innan borde det kanske inte vara det :)

Ja, jag hoppas på detta. Har laddat batterierna under natten men hann inte testa och se om det funkade bättre imorse.
Kände att jag behövde skriva och fråga då jag varit så orolig, blixten är bara 1år gammal.

Hi folks

När batterierna är "helt" slut så beter sig blixten väldigt konstigt. I mitt fall så rörde sig blixthuvudet eller rättare sagt autozoomen fram och tillbaka ryckigt hela tiden. Blixten lät dessutom konstigt. Verkar som om det fanns energi nog kvar för att driva motorerna men inte för att driva elektroniken. Jag märkte inte det hela först eftersom jag använde blixten under dagen och då som upplättningsblixt. Det är ju inte helt lätt att se om blixten utlöses eller ej i dagsljus.

Tror att du inte behöver vara orolig. Ladda upp batterierna och den fungerar nog.

Mankan

Hej

En gång började min blixtra lite hej vilt när den själv ville, massor och blev jättevarm.
Visade sig vara ett av de fem batterierna som ställde till det. Efter det har den fungerat perfekti igen.
w

Jäkligt skumt att en blixt ska börja bete sig onormalt då ett eller flera batterier är urladdade/trasiga.

Normalt sett borde den "dö" helt som det gör på andra elektroniska prylar. Det hade ju varit smidigast också så man slipper oroa sig för att den är trasig.
Man blir ju skit orolig, det är ju inga billiga saker direkt...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar