Annons

Problem med SB-800

Produkter
(logga in för att koppla)

andreostergard

Aktiv medlem
Hej!

Har en SB-800 med en D300, allt har funkat jätte bra tills för någon dag sen. När jag tryckte av så synkade inte blixten som den skulle, dåliga batterier tänkte jag och körde vidare. Skulle ut och jobba igår kväll och då funkar blixten inte. Hade bytt batterier och åkte hem igen för en ny uppsättning men problemet kvarstår.
Har testat köra olika program än M och återställt kameran men ingen skillnad.

Jag kopierar in samma fel från en sida jag hittade på nätet. Någon som har nån idé eller är det service som gäller?

"Hi all
I need some help.
My sb800 flash wont fire (the red light blinks for a couple of times and a -3 ev underexposion is stated), no matter what i do (even the small red 'test'-button). Everything else seems to work....but no flash and i somehow miss the 'loading'-sound...
Han anyone experienced this problem? What can i do before sending it into service?

Oh and yes its not the batteries.
Thanks
Pete"

Varför fråga en massa förstågsigpåare här på forumet (en del vet, en del tror att de vet, en del vet inte...), istället för att ringa direkt till Nikons support på måndag? Det är gratis!

//Adam

För att det ibland kan vara enkla grejer som man kan göra själv :)

Men jag bor så nära Scandinavian Photo så jag kör nog dit på lunchen imorgon istället.

Min SB-800 slutade tända AF hjälpbelysningen, jag gjorde då som det står på sidan 118 i instruktionsboken. Dvs. att man byter batterier med strömbrytaren i ON läge.

Sen fungerade den finfint igen.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto