Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Raw till Elements

Produkter
(logga in för att koppla)

Lena57

Medlem
Har precis bytt kamera från en Sony Alpha till Canon EOS 60D. Elements 8, som jag använder, hade aldrig några problem att plocka in RAW-filerna från SONY:n direkt, men samma Elements kan nu inte pjlocka in RAW-filer från min nya Canon. Skriker högt eftersom jag var ute i gryningen idag och fått härliga bilder, och får gå omvägen via Canons bildbearbetningsprogram som verkligen inte är bra. Behöver verkligen hjälp!

Gör en google sökning först för att se att element 8 supportar 60D, kommer det nya kamerar så uppdateras filen för ACR, men det är inte säkert att den är kompatilen med #8. Jag vet inte vad canon har för möjlighet för konvertering annars. Är den kompatibel så är det enbart att ladda in den nya filen till PSE, följ instruktinen hos adobe hur du byter ut den gamla versionen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar