joakim_k
Aktiv medlem
Jag fick min nya 5dsr levererad från Goecker i torsdags förra veckan. Plåtade en del under helgen. Sen när jag började granska bilderna noga såg jag att kameran missade fokus i princip hela tiden. Ibland låg skärpan före och ibland efter. Lämnade den i Goecker i Köpenhamn och deras Canon-verkstad i måndags. Först sa de att allt så bra ut och inget låg fel när de kontrollerade den. Jag fick skicka in bildexempel för att visa problemet. I torsdags fick jag svaret att de hittat något fel på kameran som de aldrig varit med om tidigare och att de kontaktat Canon angående det. Jag hade alltså kameran i fyra dagar och efter helgen har jag varit utan den en vecka.
Det jag undrar är hur länge man ska acceptera att vara utan en helt nya kamera som har ett medfött allvarligt fel. Har lust att säga att jag vill ha en ny. Känns inte direkt som att den är ny om den måste repareras direkt. Någon som vet vad konsumentlagen säger i ett sånt här fall?
Det jag undrar är hur länge man ska acceptera att vara utan en helt nya kamera som har ett medfött allvarligt fel. Har lust att säga att jag vill ha en ny. Känns inte direkt som att den är ny om den måste repareras direkt. Någon som vet vad konsumentlagen säger i ett sånt här fall?