Annons

Problem med min digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Christher

Medlem
Var ute i kylan för att ta några vinterbilder, så jag ställde in min kamera på att ta bilder
i mörker och när jag sedan trycker på avtryckaren för att ta en bild, allt går som det ska tills
jag vänder bort kameran från den vy jag just hade tagit ett kort på, Jag hör kameran klicka igen
som om det var en fördröjning från stunden då jag tryckte ner avtryckaren för att ta bilden till
bilden var tagen, så jag tittar i LCD displayen och får se en suddigt bild som man knappt kan
urskilja vad den ska föreställa.

Är det något fel eller är det bara för att det var 9 minusgrader ut då jag tog bilden.

När jag använder blixt så fungerar kameran som den ska.

du klantade dig förmodligen

Det är väl förmodligen så att du rörde på kameran innan exponeringen var färdig. Det du hörde första gången var när slutaren öppnade sig och sedan flyttade du kameran innan slutaren hann stängas. Den suddiga bilden är beviset!

Ok, men när jag tar en bild inomhus med kameran inställd på att ta bilder i mörker så går det mycket fortare och bilden blir inte suddig fast jag flyttar kameran efter att jag har tryckt på avtryckaren.

Men när du var ute så var det förmodligen minde ljus vilket resulterade i en länge slutartid och så som Tony beskrev tidigare så rörde du nog kameran innan slutaren stänkts.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar