Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med kalibrering av min nya skärm och dator.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag får inte det felet så frågan är om du har något annat fel nånstans eller om HP har gjort nåt ...
Uppgradera drivrutinen för grafikkortet kanske? Hämta en ny mjukvara från ColorVision? Har du redan ett annat färghanteringsprogram, t ex Coloreal installerat? Vissa datortillverkare skickar med sånt. Kanske går det att ta bort först?
 
Tack för att ni tagit er tid och engagerat er.
Jag ger upp nu och gör en Återställning av datorn och rensar allt.
Önskar er ett Gott Nytt År och hoppas jag snart är tillbaka med nya bilder på FS
//Roger
 
Lånar tråden och undrar om ni haft problem med för mycket rött efter kalibrering.
Sitter med samma skärm, LP2465 och Spyder2 Pro. När jag har plast "benen" med filter för LCD på Spydern, får jag en tokröd skärm. Provade utan med bättre resultat...tror jag (verkar aningens rött fortfarande). Hur gjorde ni? Med eller utan?

Mvh Fredrik
 
daria skrev:
Lånar tråden och undrar om ni haft problem med för mycket rött efter kalibrering.
Sitter med samma skärm, LP2465 och Spyder2 Pro. När jag har plast "benen" med filter för LCD på Spydern, får jag en tokröd skärm. Provade utan med bättre resultat...tror jag (verkar aningens rött fortfarande). Hur gjorde ni? Med eller utan?

Mvh Fredrik

Platt skärm då skall du ha plastbenen på.
Om allt fungerar efter kalibrering så får du ett meddelande när du startar om datorn som säger att Spyders kalibrering är fungerande.

Gott Nytt År önskar Roger
 
RoSan skrev:
Platt skärm då skall du ha plastbenen på.
Om allt fungerar efter kalibrering så får du ett meddelande när du startar om datorn som säger att Spyders kalibrering är fungerande.

Gott Nytt År önskar Roger

OK tack RoSan, fick det att fungera till slut.
Uppdaterade till SpyderPro2 2.2 och skippade sedan RGB valet (enligt instruktion) då detta resulterade i ett kraftigt rödstick. Nu ser det bra ut.

mvh
Fredrik
 
Hur kommer det sig att om jag lägger in spyder profilen på det sätt som conny beskrev och sen gör en ny kalibrering direkt efter den första så får jag ändå skillnader i före och efterbilden?
 
AnteVante skrev:
Hur kommer det sig att om jag lägger in spyder profilen på det sätt som conny beskrev och sen gör en ny kalibrering direkt efter den första så får jag ändå skillnader i före och efterbilden?

På grund av att före och efter jämför utan profilering och med profilering, inte med den gamla profilen.

Stefan
 
stefohl skrev:
På grund av att före och efter jämför utan profilering och med profilering, inte med den gamla profilen.

Stefan
Ahhh tack stefan.
Jag som tyckte det var konstigt att jag alltid hade ett magentastick i skärmen även om jag omkalibrerade flera gånger (på före bilden).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.