Annons

Problem med K200D ..........!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas_erik

Avslutat medlemskap
Hej ! Har fått ett problem med min K200D ! Det verkar som att autofokusen har börjat leva sitt eget liv,man behöver inte röra avtryckaren utan bara riktar kameran runt så arbetar autofokusen själv.Har inte rört några inställningar och det är likadant med alla objektiv,tacksam för hjälp !

Hej ! Har fått ett problem med min K200D ! Det verkar som att autofokusen har börjat leva sitt eget liv,man behöver inte röra avtryckaren utan bara riktar kameran runt så arbetar autofokusen själv.Har inte rört några inställningar och det är likadant med alla objektiv,tacksam för hjälp !

Har inte den ett AF läge som heter konstant som just innebär att den fokuserar hela tiden den är på, kolla om Du kan ställa om den till ett annat läge som aktiveras när Du trycker ner knapppen?!

Om du har batterigrepp och avtryckaren är aktiverad är det lätt att handen trycker lite på avtryckaren.

Tack för hjälpen ! Jo,batterigreppet var på och då tryckte man in dess avtryckare hela tiden .Blev lite svettig faktiskt,trodde det var något fel med autofokussystemet på kameran men nu vet man det till en annan gång ! Tack !

Ja,man får kolla bättre i fortsättningen,använder nästan aldrig greppets avtryckare så därför tänkte jag inte på det ! men man är ju amatör ! haha !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar