Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med D70 och Nikkor 80-200D ED

Produkter
(logga in för att koppla)

Helgesson

Aktiv medlem
Har för mig att jag läst någonstans att det finns ett problem med backfokus med kombinationen D70 och Nikkor 80-200f/2,8D ED.
Nu har jag upptäckt att jag har just det problemet. Backfokusen är fixad hos Nikon för länge sedan innan jag skaffade 80-200-gluggen....har ingen som helst backfokus med dom andra gluggarna.

Är det någon som vet något om det här? Har kollat på Nikons supportsida utan resultat.

Tacksam för svar.

En kollega hade autofokusproblem med samma kombination. Det problemet var känt av Nikon och fanns i objektivet. Har för mig att de bytte ut kretskortet.

Om det gäller skjutgluggen, så går det inte att byta chipet i den och åtgärda problemet enligt Nikon. Vridzoomen däremot går att fixa.

/Leif

Bjervik skrev:
Läs på sidan 193 i din instruktionsbok!

/Bjarvik

Jag har nu slagit upp sidan 193 i min instruktionsbok....och???

Tack ni andra för tipsen. Har kollat med Nikon...det är kameran som är boven i dramat...servon i objektivet hänger inte med kamerans autofokus. Detta åtgärdas i kameran och faller under garantin. Blev anmodad att ta med samtliga gluggar för kalibrering. Den enda glugg som alltid fokuserar klockrent är tydligen normalen...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar