Annons

Problem med Crimson

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonathan Johansson

Aktiv medlem
Hej!

Jag har nu i ett par dagar försökt ladda upp några bilder till Crimson på totalt ca. 96 Mb men överföringen går i snigelfart, den liksom pausar långa stunder och kommer aldrig upp i någon vidare hastighet. Jag har aldrig haft dessa problem med Crimson tidigare.

Någon med samma problem?

Jag mailade dom på förmiddagen idag men har inte fått något svar.
 
Vad menas med utan problem? Jag laddade upp 500mb härom dagen, tog 3,5 timme. Det tycker jag är problem, alldeles för långsamt.
 
Hmmm...

För jäkla konstigt alltså... jag ser inte vad problemet kan vara, jag har provat med både Firefox och Internet Explorer och jag har inga problem med hastigheten vid användande av andra internettjänster.

Och jag har en kund som väntar...

Vilket labb rekommenderar ni om jag blir tvungen att byta?
 
Upplever åxå snigelfart mot crimsons server...
Kommer max upp i 40 kb det tog nästan 1 timme för en zippad fil på drygt 100Mb.

Har testat från flera polare med andra bredbandslev. lika illa.
/Jonas
 
Jag laddade upp 65 Mb till Crimson respektive Extrafilm i söndags, och Crimson gick väldigt fort, medan Extrafilm var riktigt seg.. :/

Jag fick för övrigt Crimsonbilderna dagen efter, har de folk där på söndagar som skriver ut & paketerar? Likadant förra gången jag beställde.
 
Jag har ett annat problem, jag har ca 80 bilder jag vill beställa. Uppladdningen går bra och sanbbt men sen kommer jag inte vidare. Det funkar bara med ca 30 bilder, då går det fint, och det är ingen som vet vad problemet är. Varken jag eller crimson.

Har prövat allt möjligt, Mozilla, Explorer, olika datorer inom helt skilda nätverk och med olika bredbandsleverantörer.
 
Skumt..
Jag kollade inte hastigheten men jag skulle tro att mina ca 130mb tog knappt en kvart...
Jesper


Jonke O skrev:
Upplever åxå snigelfart mot crimsons server...
Kommer max upp i 40 kb det tog nästan 1 timme för en zippad fil på drygt 100Mb.

Har testat från flera polare med andra bredbandslev. lika illa.
/Jonas
 
Jag har stooooora problem med att ladda upp till crimson jag med.. Sakta går det men det är en sak vad som är värre är att uppladdningen kraschar ibland. Får ett felmeddelande i stil med "servern svarar inte" sen händer inget mer.
Har man då gjort en zipfil så skiter sig allt, laddar jag upp enstaka bilder så kommer iaf några upp... Har också provat både firefox och explorer...
Har adsl från telia om det spelar nån roll...
 
Jag reagerade också på att det tog löjligt lång tid att leverera bilder till Crimson i måndags när jag skickade c:a 250mb. Irriterande. Trodde det var min uppkoppling som var slö, men problemet verkar ligga nån annanstans. Det är ju bekräftat nu om inte annat....

Mvh /Peter
 
Har du provat att skicka in bilderna senare på kvällen eller på natten? Kanske mindre belastning då? Jag skickade in 1,7gb för framkallning hos Crimson natten till tisdagen och det tog högst 15-20 minuter vilket jag tycker är helt ok.
 
MrJ skrev:
Har du provat att skicka in bilderna senare på kvällen eller på natten? Kanske mindre belastning då? Jag skickade in 1,7gb för framkallning hos Crimson natten till tisdagen och det tog högst 15-20 minuter vilket jag tycker är helt ok.

Jag skickade in mina vid 23:30 måndag kväll. Det fick stå och tugga över natten. På morgonen såg jag att det hade tagit 3,5 timmar.

//Peter
 
Jag laddade upp bilder till Crimson för en och en halv vecka sedan och jag hade samma problem som bla Jonas. Kommer max upp i 40kb...

Så jag tänkte att min sambo som har fiberkabel på jobbet kunde prova därifrån, men det var samma sak där... Troligtvis så klarar sigthen inte snabbare fart när det är lite högre belastning...

I fortsättningen kommer jag att göra som Peter och ladda upp på natten...
 
För att inte bara nedvärdera Crimson, måste jag ge dem en eloge.

P g a den långsamma uppladdningen blev min beställning av 3 st förstoringar 70 x 100 inte tillgänglig för Crimsons personal förrän 14.00 och trots detta lyckas de få dem klara och skicka iväg dem samma dag så att jag hade dem dagen efter.

Förstoringarna skulle till en utställning i Danmark och deadline var leveransdagen.

Mycket bra service, Crimson!
 
Hej!

Intressant att fler har upplevt problem.

Jag har fortfarande inte fått något svar på mitt mail till Crimson.

Nu har överföringen stått på sedan imorse, eller var det sedan sent igår kväll? Hur som helst iaf. minst 12h och mina 96 Mb är fortfarande inte överförda!

Kollade på konkurenten Proprints hemsida men jag gillade inte riktigt deras beställningssystem vid större förstoringar.

M.v.h. Jonathan
 
Ja, jag måste ju samtidigt som jag klagade tidigare berömma crimson. Dom levererar bilder med kanonkvalité. Och snabbt.

Snabbheten om man väljer 1 dags labbtid eller förskottsbetalar på webexpress eller vad det heter är ju enorm. Beställde kl. 12 en söndag och hade bilderna dagen efter på morgonen i brevlådan.... helt otroligt då jag bor i södra norrland.

Samt att jag tror dom börjat med tjockare papper på framkallningarna, kändes mycket stabilare nu.

/Jonas, JOP
 
Gillar också Crimson, jag fattar bara inte vad som är felet med mina bilder... Nu har jag testat att ladda upp gamla bilder och det funkar då utmärkt att ladda upp iaf över 100 st. Så nu börjar jag tro att det är något knas med dom nya bilderna jag vill beställa, dock finns det inget annat som tyder på det. Kommer att bli gråhårig i förtid om det här problemet fortsätter...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.