Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med CameraWindow till 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

andersab

Aktiv medlem
Jag lyckas inte ladda ner bilder från min 350D via det medföljande CameraWindow. Jag klickar på "Lets you select and download images" och får upp alla bilder i kameran. Jag markerar de bilder jag vill ladda ner från kameran och klickar på Download Pictures, då får jag välja vart jag vill spara ner bilderna. Men när jag sedan klickar på Starts Download händer inte ett smack! Någon som känner igen detta?

Jag kommer åt jpg-bilderna via Windows Explorer, så jag har ju kontakt med kameran, men jag vill ju gärna använda det medföljande programmet eftersom det verkar vara det enda sättet att komma åt RAW-filerna...

Några tips någon??
 
Tyvärr kan jag inte ge dig svaret på ditt problem, men jag rekommenderar dig att köpa en minneskortläsare istället för att dra över alla foton via kameran. Går oftast mycket snabbare och är smidigare. Finns för att par hundralappar här och var på nätet.

Mvh Johan
 
Ja, en minneskortläsare kan ju vara en lösning, men jag tycker ju att det borde fungera från kameran också. Jag får väl ringa Canons support och se om dom kan hjälpa mig.
 
Du kanske inte gillar detta förslget men det finns en Supportguide på Cyberphoto till för att rätta till olika problem! Det skadar ju inte att testa! Men du kanske redan har gjort altt som den föreslår! ;)
 
David-Lönnberg skrev:
Du kanske inte gillar detta förslget men det finns en Supportguide på Cyberphoto till för att rätta till olika problem! Det skadar ju inte att testa! Men du kanske redan har gjort altt som den föreslår! ;)

Tack för tipset, men tyvärr hjälpte det inte mig direkt.

Jag har nu kontaktat Canon som gav mig rådet att installera om allt (igen...) fast utan att ha mitt Antivirus påslaget. Låter som ett standard svar, men det är väl värt att prova.
 
härligt! jag försöker som bäst att installera eländet. efter att installationen har hängt sej ett antal gånger så lyckades jag starta upp programmet och fick meddelandet att kameran inte hade kontakt med datorn. nu försöker den installera nåt EOS_kiss_N Rebel_XT 350D *suck*
 
Henrik_L skrev:
härligt! jag försöker som bäst att installera eländet. efter att installationen har hängt sej ett antal gånger så lyckades jag starta upp programmet och fick meddelandet att kameran inte hade kontakt med datorn. nu försöker den installera nåt EOS_kiss_N Rebel_XT 350D *suck*

Jag var oxå tvungen att installera
EOS_kiss_N Rebel_XT 350D för att datorn skulle hitta kameran!

Mvh Mange
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.