Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med camera raw

Produkter
(logga in för att koppla)

baggis

Ny medlem
Hej, jag har använt Nikon D80 och Photoshop CS3. Alltid fotat i RAW. Har nu bytt till en D90. När jag laddat över de nya RAW-bilderna till datorn går det inte att öppna varken i CS3 eller Camera RAW. Jag förmodar att det är någon programvara jag ska uppdatera. Är det någon som vet vilken programvara och version. Hur gör man. Önskar gärna ett detaljerat svar eftersom jag inte är så datorvan som jag gärna vill tro.

Hälsningar
Björn

Det är nog så att din D90 inte finns med i CS3. Prova att ladda ned nya Adobe raw, så bör du få med D90.

Prova först med att uppdatera ACR från ditt CS3. Välj Help > Updates och se om rätt ACR installeras.
Men det kan också vara så att CS3 inte stöder den version av ACR som behövs för din kamera. Då måste du i så fall uppdatera till en senare version av CS3.
Eller så laddar du hem och installerar Adobe DNG Converter och konverterar dina bilder till dng-format som sedan går att öppna i CS3.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar