ANNONS
Annons

Problem med bilder som försvinner...

Produkter
(logga in för att koppla)

wik

Aktiv medlem
Har en canon 300d som jag använt regelbundet i ca ett år nu utan några problem. Idag då jag var ute och tog några bilder så fanns de plötsligt inte i minnet då jag skulle förhandskolla dem på kameran. Då jag la in bilderna på datan så fanns de plötsligt där igen dock i en annan ordning än jag tagit dem. Upptäckte också att vissa bilder jag vet jag tagit, inte fanns med då jag lagt in dem på datan.

Använder ett Transcend Compact flash 1Gb 45X till kameran. Kan det vara fel på kortet eller kameran?

Någon som varit med om något liknande??

Det har hänt mig med..

Jag hade fyllt minneskortet till hälften med bilder, men det gick inte att se dem vare sig i kameran eller i datan. De fanns helt enkelt inte. Men när jag kollade på "formateramenyn" i kameran så fanns det ju över 250mb använt utrymme....så bilderna fanns ju där någonstans...

Jag gav dock upp och formaterade kortet.

Ngt annat jag dock retar mig på är att många gånger så blir mina CRW-filer "förstörda" i datorn, vad nu det beror på. Det går inte att öppna dem och i utforskaren står det "CRV.trasched" efter filnamnet.

Kan ngn förklara det?

/Catherine

Dåliga minneskort?
Blivit utsatta för fukt och oxiderat?

Köp ett nytt kort och passa på att köpa lite större...

...Trancend har 5 års garanti, så om det inte är utsatt för yttre åverkan/fukt eller liknande, så bör man få sitt kort utbytt på garantin.

Om det var jag, skulle jag prova kortet i en annan kamera först.

Lycka till...

:) Håkan

Har man köpt kamerautrustnig för 25000kr så är det ganska korkat att låta osäkerhet kring ett minneskort för en tusing förstöra upplevelsen.

Jag hade nog köpt ett nytt kort och även reklmerat det gamla och ha det som backup (om dom hittar något fel på det och lagar/byter ut).

Tack för era svar! Har svårt att tro det skulle vara fukt eller liknande, funderar på om det var en knäpp den fick för då jag testat idag så verkar det inte vara några problem. Ska ta och testa lite till så får vi se.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar