Annons

Problem med 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Baxter91

Medlem
Hej.
Köpte mig en Canon 7D här i veckan och nu när jag har varit ute och fotat lite har jag ett problem. Jag har googlat lite och det verkar vara ett vanligt fel/problem.
Bilderna blir väldigt brusiga vid låga ISOn. Den är alltså helt ny från butik, och jag känner att bilderna blir brusigare än på min gamla 400D.

Någon som vet lite mer om det här problemet och kan hjälpa mig?

MvH
Nicklas
 
hade börjat med att kolla om du har senaste firmaware i kameran.

kommer inte ihåg vilken som är den senaste men om du kollar på Canons hemsida på kameran och nedladdningar så borde du hitta det.

//J
 
Läs tråden som Pippo länkade in här. Men annars så är det bruset du ser vid en korrekt exponering på 7D inget fel. Det är helt normalt. Min 7D fungerar på precis samma sätt och jag har aldrig haft något problem med dess brusnivåer.

/ Magnus
 
Och så kan man tillägga att Camera Raw i CS5 gör underverk med sånt brus jämfört med CS4 - om man nu ska hålla på att pixelpeepa. För tryck är det som regel helt irrelevant.
 
7D har en lite speciell bruskarakteristik. På låga ISO är den inte speciellt lågbrusig, men å andra sidan ökar inte bruset speciellt mycket när man går upp i ISO. Jag var också väldigt konfunderad när jag gick från 30D till 7D. Min erfarenhet är att i praktisk användning spelar det sällan speciellt stor roll om man fotar med ISO 200 eller 800.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.