Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med överföring av bilder till datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Maddicken

Aktiv medlem
Hej,
Har jätteproblem med att överföra mina bilder från kameran till datorn. Jag har en ny canon 6d och har en gång lyckats föra över bilder till min mac.
Nu vet jag inte vad som hänt. Det fungerar inte längre. Jag har installerat om programvaran men lyckas inte ändå. Knappen för att över föra bilder med är inte tryckbar.
Ser även inte kameran på iphoto. Varför ? Är det ngn som vet? Missar jag någon inställning på kameran eller vad? Blir tokig snart!
Tacksam för all hjälp!!
vänligen Madelene

Ge f-n i alla konstiga och komplicerade överföringsprogram som är versionsberoende. Använd kortläsaren i datorn i stället eller en extern kortläsare via usb-porten så slipper du alla problem både nu och i framtiden.

Jag har inte canon, men med min kamera funkar det inte alls att föra över bilderna med datakabeln, får in typ 20 bilder sedan tappar kameran kontakten med datorn.
Tydligen kan det bli så med vissa kamera modeller.

Så jag fick helt enkelt köpa en kortläsare och föra in bilderna den vägen och det funkar helt problemfritt.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto