Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem att ställa in RAW på Canon 60d

Produkter
(logga in för att koppla)

Muulinn

Medlem
Hej,

Jag köpte mig en efterlängtad Canon 60d igår och har nu problem att ändra bildkvalitet från JPEG till RAW. Brukarmanualen säger att hjulet ska användas för att välja RAW-inställning och att pilarna ska användas för att ställa in JPEG-inställning. Oavsett om jag använder hjulet eller pilarna kan jag bara välja bland JPEG-inställningarna.

Är det någon som upplevt något iiknande och vet vad felet är? Är det jag som missat någonting eller är det möjligen fel på kameran?

Tack på förhand,
Malin

Kan det vara så att du använder "gröna rutan" eller något motivprogram? Då brukar man inte kunna använda raw.

Hej,

Jag köpte mig en efterlängtad Canon 60d igår och har nu problem att ändra bildkvalitet från JPEG till RAW. Brukarmanualen säger att hjulet ska användas för att välja RAW-inställning och att pilarna ska användas för att ställa in JPEG-inställning. Oavsett om jag använder hjulet eller pilarna kan jag bara välja bland JPEG-inställningarna.

Är det någon som upplevt något iiknande och vet vad felet är? Är det jag som missat någonting eller är det möjligen fel på kameran?

Tack på förhand,
Malin

Vilket "hjul" använder du? Har du provat både hjulet på kamerans baksida och "ratten" vid pekfingret?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar