Annons

Problem att se vissa bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

azknom

Medlem
Jag har noterat en underlig sak senaste veckorna. Problemet gäller en av de fotografer som jag har markerad som favorit och därmed får en notis om när hon lagt upp bilder. Jag får meddelanden på "min sida" om att nu finns nya bilder men när jag klickar på bilderna så får jag meddelandet att du har inte tillåtelse att se bilden. Går jag in på användaren så står det att där finns inga bilder men trots det får jag notiser om att nya bilder är upplagda med tumnaglar och allt.

Det här är lite skumt tycker jag. Om jag av någon anledning inte ska få se bilderna så borde jag ju itne få en notis om nya bilder heller. Inte för att jag förstår varför jag itne skulle kunna se bilderna från första början.

Kan du ge mig ett exempel på en sådan? Jag skulle vilja se vilken länk det är du får.

Som det är just nu så får jag upp alla annonserna där de brukar vara på högersidan men resten av sidan är helt oformatterad och där står följande (några av dessa rader är länkar):

Du har ej rättighet att utföra detta

Fotosidans butik

Årets Bild 2011 - Sveriges bästa pressbilder samlade i en bok

Ditt pris: 199 kr

Prenumerera på Fotosidan Magasin
I vår butik hittar du förmånliga erbjudanden på succétidningen Fotosidan Magasin
Bli Plusmedlem
Uppgradera dig till Plusmedlem och få mer ut av Fotosidan
Nyheter
RSS
Facebook
Twitter
Regler
Grundregler
Bildregler
Forumregler
Om Fotosidan
Vanliga frågor (FAQ)
Kontakta oss

Annonsera på Fotosidan
Kontakta David Elmfeldt

Annonsera i Fotosidan Magasin
Kontakta Joakim Allwin

Jag testade länken i mobilen också för att se hur det såg ut men det var exakt samma sak där. Så det har inte något med min webläsare eller dator att göra.

Det verkar som denna medlem gått in senare och avpublicerat alla sina album.
Jag skulle gissa att det är samma fotograf på de där bilderna du har problem med?

ok. så fotona läggs in och avpubliceras direkt alltså? De senaste kom in i förrgår och det har kommit in bilder flera gånger tidigare och direkt försvunnit på samma sätt så det är lite märkligt men det kanske är så.

Och ja det är samma fotograf.

Jag har också fått:

"Du har ej rättighet att utföra detta"

(utan citat) efter att ha klickat på ett par av mina favoritbilder i tumnagelsstorlek. Har även hänt via andras favoritbilder som jag klickat på.
Jag gissar att det är en olycklig formulering. Rättighet? Har jag betalat för tunt medlemskap. Tror snarare att bilden finns men är inte publicerad hos denne medlem då han/hon inte längre betalar och FS visar max 10 bilder. Min favorit finns bland de som göms bort. Ja så är det. Har just kollat vederbörande och inte brons eller annat högre medlemskap. Många album men 10 bilder.
Det är helt OK att det är så när man inte längre betalar och det är RIKTIGT BRA att bilderna ligger där latenta och vaknar till liv om och när medlemmen tar ett betalmedlemskap igen. Har själv varit vilande och nyss återkommit. Min favorit får vara ifred och jag får åtminstone en glimt. Uppskattas verkligen det med MEN feltexten känns ju väldigt konstig. Den förklarar inte. Förvirrar och har hemlighetsmakeri för sig. "Vad gjorde jag för fel" blir reaktionen. "Oj jag försökte göra något otillåtet och FS märkte det. Hur går det nu?"

Utrymme för en ändring kära FS. Vad sägs?

Ja det där felmeddelanden är lite väl generiskt - det används nog både då man tex försöker redigera någon annans bild (då är det mer relevant i sin formulering), men kunde vara tydligare uttryckt när det istället handlar om att försöka visa en opublicerad sådan.

Kommer du ihåg var du såg tumnagelbilden du klickade på? En opublicerad bild skall inte synas alls egentligen, så jag skulle vilja hitta var de kan dyka upp.

Jomen det är ju helt perfekt så här. Jag ser tumnageln. Den är ändå då liten så det kan ni bjuda på. Det gynnar FS anser jag. Det är ju en minnesvärd bild som FS haft glädjen att förmedla. Favoritbild blir inte vilken som helst.
Fixa bara texten. Finns flera sätt att göra den korrekt och samtidigt inbjudande trevlig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar