Annons

Prisvärda kit (Nikon D90)?

Produkter
(logga in för att koppla)

wozzgirl

Aktiv medlem
Vad tycker ni om dessa alternativ.
Vad är mer prisvärt?
Jag har en Nikon D50 med ett AF-S 18-55mm objektiv som det är...

Nikon D90 endast huset 939.90e
Nikon D90 + AF-S 18-55mm VR objektiv 998.90 e
Nikon D90 + AF-S 18-200mm VR objektiv 1599.90 e
Nikon D90 + AF-S 18-105mm VR objektiv 1199.90e

Lönar det sig att köpa huset och ett objektiv skilt eller är dessa kit någonting att ha?

Alla tankar är välkomna... utom elaka kommentarer. :)
Jag vet tyvärr inget om objektiv och skulle vilja ha lite tankar och ideér.
 
Att få 18-55 VR för bara 60 E extra är ju svårt att avstå. Fast priserna du anger låter höga. D90 med 18-105 VR kan du ju få för 10500 SEK i svensk butik, istället för 1200 E.
 
samma med kitet med 18-55 vr varför köpa i utlandet då du får den
för 9990 hos cyberphoto euron kostar ju 10 kr idag så priset blir ungefär detsamma
och huset tar dom 8990 för vilket är billigare
 
Jag tycker du skall titta på AF-S DX 16-85mm som alternativ. Bättre vidvinkel än de du räknade upp. 2mm betyder faktiskt en del.
Objektivet säljs i Sverige av bl a Cyberphoto i kit med D90 för 13490 SEK
Fotovideo säljer objektivet separat för 5480 SEK hittade inget i kombination med D90. I Fotowideo:s finska moderföretag Rajala Oy webbutik är priset 559 Euro http://www.rajalacamera.fi
Det är väl det som ligger närmast till för dig.
Om det finns några kiterbjudanden kunde jag inte lista ut, mina kunskaper i finska är i det närmaste obefintliga.

/Leif
 
samma med kitet med 18-55 vr varför köpa i utlandet då du får den
för 9990 hos cyberphoto euron kostar ju 10 kr idag så priset blir ungefär detsamma
och huset tar dom 8990 för vilket är billigare

Borde kanske ha nämnt att jag bor i Finland, därav priserna i euro. :)
Jag kollade runt lite på svenska priser men det verkar ändå inte vara så himla stor prisskillnad med tanke på att jag måste köpa kameran från Sverige så att jag får den hemskickad med posten.
Däremot kunde man få den ca 200e billigare i Tyskland. (Köpte min D50:a på det viset bla...)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.