amyla
Avslutat medlemskap
Jag gav en kund ett introduktionserbjudande maj/juni -04, genomförde uppdraget och sedan hörde kunden inte av sig. Datakrasch, webbserverbyte och vårdslöshet (ingen backup) gjorde att kundens kontaktuppgifter försvann så jag inte kunde höra av mig. Jag efterlyste mina kunder på webbsidan; kom man dit gick det inte att undgå infot. Ett år senare hör kunden av sig igen och kräver samma pris på pappersutskrifter som han fått ett år tidigare. Jag informerar om läget; intropris som var begränsat samt byte av utskriftsleverantör och erbjuder självkostnadspris med bättre kvalité som kompensation. Förslaget ratas och jag får veta att han kräver samma pris som förut. Jag erbjuder en reklamation där han får tillbaka alla pengar men inte heller det gillas.
Min fråga; vad säger lagen? Jag ringde till konsumentvägledare för att få mer kött på benen (alltid bra när man ska diskutera känsliga saker), men det enda jag fick därifrån var ovett för att jag inte backupat. Högst relevant kritik, men inget som hjälper mig att behandla min kund på rätt sätt. Självklart vill jag hitta en lösning som gör oss båda nöjda. Jag har aldrig råkat ut för något likande och känner mig ganska villrådig. Tacksam för utförliga svar.
Min fråga; vad säger lagen? Jag ringde till konsumentvägledare för att få mer kött på benen (alltid bra när man ska diskutera känsliga saker), men det enda jag fick därifrån var ovett för att jag inte backupat. Högst relevant kritik, men inget som hjälper mig att behandla min kund på rätt sätt. Självklart vill jag hitta en lösning som gör oss båda nöjda. Jag har aldrig råkat ut för något likande och känner mig ganska villrådig. Tacksam för utförliga svar.