Annons

Priser på diafilm

Produkter
(logga in för att koppla)

Mozo

Avslutat medlemskap
Jag har precis köpt min första diafilm på många många år. Köpte den i en fotoaffär i Ringen. En Kodak EliteChrome 36 bilder för 89 kr! Nu när jag kollar på bla ScandinavianPhoto och Cyberphoto så inser jag att jag blivit rånad =) Hos cyberphoto tar dom 44 kr för samma film... Är det verkligen sådan skillnad på priser i butik kontra nätet eller råkade jag ut för fel butik? Snorkig och ointresserad var säljaren också :-(
Jag kommer givetvis aldrig handla där mer.

mvh
 
Enligt mina erfarenheter tjänar men duktigt på att handla film och andra förbrukningsvaror över internet.

Brukar alltid handla via hegethorns

Kvicka leveranser, trevliga och framförallt billiga!
 
Att köpa film "på stan", framför allt i singelpack, är oftast onödigt dyrt (och det enda som finns i flerpack är halvdan färgneg-film). Har man bråttom har man inte alltid nåt val, men kan man vänta några dagar är det bäst att köpa på postorder (beställa på nätet). Man får fler sorter att välja på och till betydligt lägre priser, framför allt om man köper några rullar.
 
Bor du på Söder så kan jag rekommendera Fotokungen för filminköp.
 
Sledgehammer skrev:
En Kodak EliteChrome 36 bilder för 89 kr! Nu när jag kollar på bla ScandinavianPhoto och Cyberphoto så inser jag att jag blivit rånad =)
du kom billigt undan, min första och hittils enda dia rulle en provia 100F gick på 115kr, och på internet <70 kr...
 
Tack för tips och kommentarer! Jag har precis varit på Clas Ohlsson av alla ställen och köpt Agfa CT Precisa 100 asa för 89 kr inkl framk å ram. Jag har läst i andra trådar att det råder delade meningar om den filmen, men jag har en begränsad budget nu så då får det duga :)

Nästa gång är det näthandel som gäller.

mvh
 
Diafilmspriser

När du ska köpa dia film fråga då vilket pris du får om du köper 10 rullar eller mer för då får man ett helt annat pris
Jag köper mina Kodak Elite filmer i Falun hos Foto A bild för 38:- rullen när jag köper 10-20 pack.Här är adressen till Foto A bild:
http://www.fotoabild.nu/fotoabild/
Om du inte använder så mycket film så kan du ju köpa ihop med någon annan.
 
Jag har köpt Kodak Elite i 10 år i tyskland för 30-35 kronor inklusive framkallning hos PhotoDose som motvarar Expert. Framkallningen går bara att nyttja i Tyskland, men det är billigt ändå. Dessutom har jag lyckats skika filmen med kurirer till Tyskland så att jag sluppit betala framkallning... :)

I tyskland är prisskillnaderna mellan olika filmsorter större än i Sverige. De valigaste som 100 Asa dia och 200 asa färgneg är hårt prispressade och kostar därför int mer än nödvändigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.