Köpte min D70 i Malaysia förra veckan, iof inte Taihland men iaf... Det var inte världsgaranti på huset, men däremot på objektivet (köpte med kit-objektivet men fick dom i separata lådor). Men affären ringde Nikon i Malaysia och dom påstod att det ska gå att få garantireparationer utförda i sverige, mot att man betalar frakt till och från verkstad. Så det kanske är möjligt... Tog chansen med tanke på priset, och i värsta fall har jag släktingar som bor i Malaysia.
Kollade i Singapore först, och där sa man att D70'an kom med världsgaranti. Men jag köpte inte där (eftersom säljaren vägrade sälja bara kit'et, utan dyra tillbehör), så jag vet inte om det stämmer. Å andra sidan sa dom det i Malaysia också, innan jag läste pappret.
Generella tips:
---------------
Lita inte på vad försäljaren säger, läs garantibeviset själv, och blir det köp se till att affären fyller i det korrekt.
Fråga om dom har fler enheter än demokameran, dvs se till att du verkligen får en ny kamera.
Börja inte fråga om tillbehör ifall du verkligen inte vill ha dom, ifall du ändrar dig i efterhand kan det hända att dom inte vill sälja bara kameran.
BTW, ifall någon är intresserad fick jag följande priser:
Singapore:
D70-kit S$1980+GST, men jag fick inte köpa bara kit'et till det priset... Han ville ha orimligt mycket för ett 1GB CF, som jag var tvungen att köpa samtidigt.
Malaysia (Penang):
D70-huset: MR 3850 (tror jag det var)
D70+kit-objektivet: MR 4350 (separata kartonger, inte kit-lådan)
1GB CF, Kingston (påstods vara high speed, men jag tror det är vanilj): MR 1000.
1 singdollar = ca 4.5 SEK
1 MR = ca 2 SEK
Mvh,
/Lars