Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Priser i FS' butik

Produkter
(logga in för att koppla)

Canonliza

Aktiv medlem
Jag undrar lite över de "bra" priserna i butiken här på FS.
Dels känns det som det bara är rätt dyra grejer om man ser på sortimentet. Sen kollar man bokpriserna, ett exempel är boken om Photoshop CS - Retusch mm. Den hittade jag på adlibris.se för typ 150:- mindre....

Prenumerationen på Kamera&Bild...är det verkligen ett "bra" pris för oss? Tycker det ser ut som deras normalpris.

//Liza

Edit: stavfel

Bokpriser är helt omöjliga, det finns inte en chans att konkurrera med tex AdLibris - deras utpris är lägre än vårt inpris... Men det är en fri marknad, du får förståss köpa var du vill.

Angående K&B så är väl 489 kr lägre än 558 kr?

..och Tamrac 7-ryggan är 300:- billigare än scandinavianphoto.... So whats new? Vissa saker är billigare, vissa är dyrare, precis som hos alla andra.

clindh skrev:
Bokpriser är helt omöjliga, det finns inte en chans att konkurrera med tex AdLibris - deras utpris är lägre än vårt inpris... Men det är en fri marknad, du får förståss köpa var du vill.

Angående K&B så är väl 489 kr lägre än 558 kr?

Ang K&B: De har ju med kuponger i tidningen som väl är på samma belopp ungefär eller?

Jo det är klart att det kan vara svårt att konkurrera med alla, men ska man verkligen utrrycka det som att detta är så bra priser då eller specialerbjudanden för oss?

//Liza

Edit: Av texten till butiken får man intrycket att dessa produkter inte kan hittas till bättre priser ungefär. Det är det jag reagerar på.

Sen tycker jag som jag sa att det nästan bara är dyra produkter. Det kan väl finnas ett bredare sortiment?

Jeppe skrev:
..och Tamrac 7-ryggan är 300:- billigare än scandinavianphoto.... So whats new? Vissa saker är billigare, vissa är dyrare, precis som hos alla andra.

Jo men om man jämför med Scandinavianphoto så är det rätt mycket, typ det mesta, som är billigare någon annanstans...

//Liza

Det kanske skulle kunna gå att ta in/snoka rätt på lite udda litteratur?

Jag sprang t.ex. på en bok av en norrman i hur man bygger en storformatskamera. Den kan man köpa genom honom (vet inte om den finns i handeln men det kanske skulle kunna gå att få till en deal). Den jag fick vara iofs inte inbunden utan bara sammanfogade A4-ark (har inte tittat på den på ett tag så jag kommer inte ihåg hur det var gjort riktigt men det ramlade iaf inte loss en massa blad...)

NOK 200 kr men det gick bra att skicka svenska pengar. Nej, jag har inte kommit igång med byggandet ännu men det ligger på att göra-lista ;-)

Ah, hittade länken: http://home.online.no/~gjon/jgcam.htm

Kamera & Bild priser

Hej,
Vi tycker att vi har tagit fram ett mycket bra pris på Kamera&Bild för Fotosidans medlemmar.

Pris i butik för 12 nr är 658:80 Bästa helårspris prenumeration vi har är 558 kr. Fotosidans betalande medlemmar får ett helår för 489 kr, d.v.s. 169:80 kr billigare än att köpa i butik och 69 kr billigare än lägsta prenumerationspris.

Vi erbjuder annars aldrig rabatter för längre perioder som hel- eller halvår. Ibland erbjuder vi rabatt för kortare perioder, t.ex. prova-på-3 nr för 99 kr (därefter ordinarie pris), men vi har aldrig någonsin erbjudit ett så lågt prova-på-pris som 3 nr för 75 kr som nu den betalande Fotosidan-medlemmen kan få om han/hon vill prova tidningen.

Väljer man att fortsätta prenumerera efter 3 nr får man medlemspris även då (d.v.s. större rabatt som betalande medlem och en mindre rabatt som gratismedlem). Men fortsättning är självklart frivilligt.

Jag hoppas att ni nya läsare uppskattar vår tidning och att redan trogna läsare uppskattar den nya rabatten.

Vänliga hälsningar
Anna Aurell
Marknadschef MKF/Kamera&Bild

Jag tycker Daniel och Per har en poäng!
Kan inte Fs försöka förhandla fram ett bättre pris via Adlibris på böcker till medlemmar? Om inte kanske man i stället kunde rekommendera medlemmar till "bästa" pris.

Bara en tanke, hälsar / Peter

AdLibris har inte många kronor i marginal per bok, de lever på att sälja massor massor av böcker. De får till väldigt bra inköpspris av leverantörer för de säljer så många. Troligen har man bra avtal på transport också, pga mängden. Så att återförsälja åt AdLibris är knappast intressant, de lär vilja behålla sina få kronor i marginal per bok själva.

En butik/sajt som inte har samma höga omsättningshastighet har svårt att få samma låga inköpspris. Den butiken har ju också högre kostnader iom att man inte säljer samma volymer, omkostnader som måste täckas av marginal på böckerna.

Det vi kan jobba på är att få ett bättre inköpspris av de som är återförsäljare av böckerna mm, tex Docendo. Visar vi att vi säljer bra via i vår butik så blir sådant mycket enklare vid nästa prisförhandling - så visst, det är lite av "hönan och ägget".

Jag hade ju satsat mer på "prylar" till butiken som går att hålla låga priser på... de är ju ändå medlemmarna på fotosidan som handlar?
Får jag för mej ialla fall...

Jag skulle ju aldrig köpa en bok här om den går att köpa betydligt billigare på "andra sidan".

bara mina tankar...

Varför inte komma med ett förslag på prylar istället? Det är ju lite mer konstruktivt och sånt gör ju det lättare för oss för att förstå vad du är ute efter. Att ni vill handla billigast prylarna var ganska naturligt :)

Vi kommer att jobba mycket mer med butiken så det kommer fler produker inom kort. Men bidrag är alltid intressant.

mer egna prylar tycker jag skulle vara kul,
så som ni har tröjor och liknade...

Böcker - kunde liksom i framtiden vara egna böcker som bara säljs här. Fotosidans egna böcker menar jag då.
De kan ju handla om allt möjligt från bilder till lärorika artiklar som typ dom som finns att läsa här, men då mer ingående.

Jag spånar bara nu... har inga pangidéer så just nu.

En idé vore ju att erbjuda Adlibris en reklamplats på Fs hemsida mot att medlemmarna (i värsta fall bara betalande) får låt säga 10% i rabatt. Då kan Fs ståta med att, Som "betalande" medlem har du 10% rabatt hos Adlibris, det skulle säkert innebära att fler väljer att bli betalande medlemmar. För Adlibris del innebär det "gratis" reklamplats (sammarbetspartner) och att fler skulle handla via dem i stället för att som nu via Fs butiken och Docendo.

Mvh / Peter som snart är betalande medlem oavsett om förslaget/idén antas eller ratas.

*Knuff*

Vad hände med resten av frågorna, dvs förutom prenumerationen och priset hos AdLibris?

Eva Blixmans förslag om en undersökning om vad för något vi medlemmar är intresserade av i butiken tycker jag vore bra.

Jag skulle vilja se mer saker i varierande prisklasser. Gärna rabatter hos tex AdLibris, Cyberphoto el liknande mfl.
Skulle gärna se minneskort, cd/dvd-skivor för bränning mm.

//Liza

PS. Säljs det mycket av lupparna?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar