Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Priser för bröllop på nyår?

Produkter
(logga in för att koppla)
Utan att veta dina förutsättningar om du känner brudparet osv hade jag funderat i banorna

normal timpeng + 30 - 50% påslag på den tid som är på själva nyårsafton. Övrigt jobb, normal taxa.

Jag hade dessutom väldigt noga diskuterat uppdraget med min egen familj. I detta fallet hade hustruns åsikter vägt mycket tungt. Familjens egna planer kanske helt går i stöpet. Är uppdraget värt det?

Utan att veta dina förutsättningar om du känner brudparet osv hade jag funderat i banorna

normal timpeng + 30 - 50% påslag på den tid som är på själva nyårsafton. Övrigt jobb, normal taxa.

Jag hade dessutom väldigt noga diskuterat uppdraget med min egen familj. I detta fallet hade hustruns åsikter vägt mycket tungt. Familjens egna planer kanske helt går i stöpet. Är uppdraget värt det?

Så resonerade jag o kommer tackar nej till all framtida nyårsuppdrag.

PS: Själv fyller man ju även år 1/1 DS

/Stefan

Tack för era synpunkter! Jag känner inte brudparet i fråga.

Vad kan klassas som en normal timlön när det gäller fotografering? :) Jag har inte haft så många fotojobb än så länge och vill därför lära mig! :)

/Matilda

Tack för era synpunkter! Jag känner inte brudparet i fråga.

Vad kan klassas som en normal timlön när det gäller fotografering? :) Jag har inte haft så många fotojobb än så länge och vill därför lära mig! :)

/Matilda

Svår fråga det där.Vad tycker du att du är värd?Prissättningen inom bröllopsfotografering varierar kraftigt.Annars så kan du väl bara ta en tim penning som du är nöjd med och tycker kunden att det låter bra så är det bara att köra.

Om det kan vara till någon ledtråd för dig så tar jag 2 300.- för ett budget paket. 45 minuters fotografering. 2 st A4 eller 3 st ½ A4 + 5 digitala bilder. Fotograferingen sker i min egen närmiljö - ej studio. Ingen väljer det paketet......

Fast ALLA kan ju inte säga nej.

Ingen fotografering, ingen musik, ingen mat, ingen servering, ingen präst osv

Själv skulle jag inte åka in till mitt dagliga jobb utan en rejäl ersättning en nyårsafton, alltså mer än 100%.
Men... jag skulle kunna tänka mig 2 timmar på förmiddagen till en lägre ersättning.
Allt är en förhandlingsfråga.

Kommer ni ihåg millenuimhysterin och alla datorer som skulle "explodera", internet skulle dö.
Ericsson, där jag jobbade då, kastade in en jättefin fest.
Det var allt, mat, vänner, familj, fyrverkeri, musik men dryck fick vänta till anställda. Strax innan 24:00 fick vänner & familjer festa ensamma i 1 timme. De flesta anställda behövde inte göra ngt alls.

Tack så mycket för dina åsikter Erik! Jag har verkligen inget emot att fota bröllop på nyår, jag ser det som en rolig erfarenhet. Annars hade jag nog inte ställt frågan här i forumet :)

Tycker det lät som något grymt roligt av Ericsson! Sånt uppskattas!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar