Annons

Pris på K20D & GX20

Produkter
(logga in för att koppla)

Mange W

Aktiv medlem
Undrar bara hur Pentax tänker som sätter sitt rekomenderade pris 2 lax högre än Samsung på sin K20D än GX20? Någon som har någon idé?

Det kan nog vara så enkelt att Pentax har räknat med att butikerna ska ha högre marginal än Samsung gjort. Jag tror inte butikspriserna kommer skilja så mycket när väl kamerorna finns i butik.

Mange W skrev:
Undrar bara hur Pentax tänker som sätter sitt rekomenderade pris 2 lax högre än Samsung på sin K20D än GX20? Någon som har någon idé?

Jag har inte sett något bekräftat pris från Samsung för GX-20, det enda jag har läst är spekulationer och gissningar. Focus trading har inte ens GX-20 på sina sidor, senast jag tittade iaf.

Det kan mycket väl bli så att priskillnaden när kamerorna väl börjar säljas inte blir så stor som det spekuleras i.

Officiellt från Pentax och Samsung är att de har olika bildbehandling, vad detta innebär i praktiken får vi se i Mars antar jag. Panasonic och Leica har sagt samma sak om deras varianter, och visst fanns det där också en annan känsla i bilderna hos Leican.

Vi får se vad utpriset i butik blir. Det kan vara så att Pentax räknar med högre marginaler än Samsung räknar med för butiken, och då kan butikerna - om de vill - själva sänka priset till nivå med Samsung.
Men i Mars vet vi...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar