Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris på begagnat? D70 och D50

Produkter
(logga in för att koppla)

magbe238

Medlem
Vad ligger andrahandspriserna på D70 och D50? Både hus och hus+objektiv...

Vad jag hittat begagnat är ca. 3000-3500 för hus och ca 5-7000 för div tillbehör...?

Är detta vettiga priser eller lockpris för att bli blåst?

Är det nån som vet nån sida med riktlinjer för beg.priser?

Jag är totalt grön och letar en instegskamera men vill inte riktigt lägga stålarna på en ny...

Magnus

Leta upp någon auktion på ebay (Stora europeiska siter är ebay.de och ebay.co.uk ) och bevaka auktioner, så ser du vad de verkligen säljs för. Observera att priserna kan gå upp rejält sista minuten på auktionen.

Kolla på vad de säljs för på tradera, där kan man se avslutade auktioner, vilket ger realistiska svenska priser. ebay.co.uk verkar generellt ha högre slutpriser än tradera har jag fått för mig.

Jag har så smått funderat på att sälja min D70.
Är du möjligen intresserad? Funderade på en annons på blocket, men att sälja den via fotosidan vore nog smidigare, säkrare och seriösare.

ahh

jag har också sett att folk tar cirka 5000:- för en d50 med sigmas kitglugg ( som är ok m tanke på pris )
men, du får ju det paketet nytt från scandinavianphoto för i princip samma pris.
jag köpte mitt kit där för 5500 tror jag det var.
tycker det låter riktigt dyrt med 5000 för beggat.

En kompis sålde sin D50 med kitobjektiv nu i veckan för 5000 kr. Åkte några dagar senare till Media Markt för att skaffa sig en D80 o såg då D50 för 4600 kr med kitobjektivet. Har liknande erfarenheter själv.

Om man inte hittar en D50 under 3500 kr tycker inte jag att det borde vara ngn vits att köpa en begagnad kamera som bara det innebär en liten risk.

Om du kan så tycker jag absolut du skall lägga 4600 kr för en ny D50 med kitobjektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar