Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris nya 105 VR Micro?

Produkter
(logga in för att koppla)
9995:-

Pratade precis med en kille på Nikon, han gav svaret att riktpriset är 9995:-
d.vs ca 8995:- i handeln.
Om det är intressant så berättade han även att Nikon capture NX får ett riktpris på ca 2000:-

m.vh Johan

Ringde scandinavianphoto idag och fick bekräftat att priset stämde.
La själv en beställning på detta objektiv idag.
Hoppas att nikon kan hålla leveranstiderna denna gång ?

/Hasse

Är det verkligen det rätta priset är det ju en angenäm överraskning! Men konstigt ändå att priserna i USA ($830 + moms) och Tyskland (ca €900) är så höga, och dessutom bra mycket dyrare än det gamla objektivet.

Det stod också någonstans att det skulle börja levereras i slutet på april. Det stod dock inte vilket år :) Jag kommer att avvakta ett slag innan jag säljer mitt tamron 90 om man säger så;)

Cyberphoto la upp sitt pris idag, 8095 SEK. Hoppas den beställning som är gjord på SP går för 6,295, även om dom får för sig att höja priset. Borde inte priset i bekräftelsemailet vara bindande, eller kan säljarna gå runt det?

Jag förmodar att dom kan höja priset innan det är dags att leverera, men då är ju inte heller beställningen bindande.

Nytt pris nu på SP, 8 495,00 kr

Nu blir det spännande att se vad som händer med våra ordrar.

Kollade just min order

Objektiv AF 105/2,8G IF ED VR AF-S 1 8495,00 kr

Fraktkostnad exkl moms 76,00 kr
Varuvärde exkl moms 5036,00 kr
Moms tillkommer 1278,00 kr
TOTALT 6390,00 kr

Ser skumt ut, blir spännande att se hur dom löser detta.

Jaha, det var ju det man misstänkte:( Undrar hur dom kunde göra ett sånt fel. Hoppas ni som beställde från SP får den billigare! Tyvärr beställde jag från annat ställe:( Men jag betalar gärna det nya priset, bara man kan få den till sommaren!!!

Det står samma i min, och i orderbekräftelsen jag fick i mail står

Hej Jan!

Nu har din beställning kommit fram till oss på Scandinavian Photo och vi kommer att behandla den omgående.

Redan nu kan du följa din beställning på nätet och kontrollera status och var den befinner sig i postens leveranskedja. Logga in dig och följ din order på "Bevaka order" sidan.

Tack för din beställning.

Orderdatum: 3/8/2006 6:45:36 PM
Ordernummer: E1047326

Adress:

Jan Arleklint
Hammarvägen 53, 6 tr

177 35 Järfälla

E-postadress: [email protected]

Jan Arleklint<br><br>Hammarvägen 53, 6 tr<br><br>177 35  Järfälla<br>Sverige<br>

Artiklar:
Artikelnr 11401 - Objektiv AF 105/2,8G IF ED VR AF-S 1 st á 6 295,00 kr

Totalkostnad (inkl frakt och moms): 6 390,00 kr Fraktkostnad ingår med: 95,00 kr Moms ingår med: 1278

Orderinformation:

Betalsätt: Postförskott
Fraktsätt: Postpaket
Försäkringserbjudande: Kommer via post inom några veckor för varor som överstiger 1000:- Följ din order- och ditt pakets leveransstatus på webben:
http://www.scandinavianphoto.se/orderbevakning/

Scandinavian Photo AB
Besök/leveransadress:
Tallvägen 34, 564 35 Bankeryd
Besök/leveransadress:
Tallvägen 34, 564 35 Bankeryd

Order/Bankeryd 036-37 68 00

Så ser mitt mail också ut, så antagligen är dom bundna att sälja till detta pris eftersom orderbevakningen ser ut som den gör. Hoppas det stämmer, i så fall var det lättförtjänta 2,000kr :)

Naturligtvis är dom bundna av det priset när dom har bekräftat.

Det skulle förvåna mig mycket om dom försökte slingra sig.

Samma sak hände när jag beställde D200:an, första dagen gick den för 15 995 och när den väl kom så stod priset i 16 495. Inte lika mycket pengar i skillnad men jag betalade 15 995, på min order stod på artikelraden det nya priset men slutsumman blev vad den kostade vid beställning.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto