Annons

Pris: Nikon D70 med Sigma 18-50/F2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

D Gulliksson

Aktiv medlem
Fick ett pris på 13495kr på detta paket på Expert här i stan.. Är det ett bra pris?, det verkar vara det iaf.. Bara gluggen ligger ju på runt 5000kr

Wilma skrev:
Cyberphoto säljer ett paket med nikon 18-70 för 11 450 kr. Det är ju en mycket bättre glugg.

Vad baserar du det på?

Daniel frågar om Sigmas 18-50/2.8 och inte Expert's vanliga 18-50/3.5-5,6.

Oj, många som var på hugget.

Maxe skrev:
Vad baserar du det på?

Daniel frågar om Sigmas 18-50/2.8 och inte Expert's vanliga 18-50/3.5-5,6.

Oj, många som var på hugget.

Precis.. Experts vanliga 18-50/3.5-5.6, det paketet ligger på 9995kr, men det är inte riktigt samma kvalité på de båda =P

Precis, 18-50/2.8 tillhör EX-serien, sigmas proffsserie.

Medans 18-50/3.5-5,6 tillhör sigmas billigaste konsumentklass av objektiv.

Jag tycker det låter som ett skapligt pris, men inte jättebilligt.

Priset på cyberphoto blir: 8895 + 4795 = 13690:-

Det skiljer alltså endast 200:- från att köpa dem separat.

tja priset verkar väl hyggligt men det är inte så att du sparar massor med pengar direkt. En snabb titt på pricerunner visar ett d70-hus för ca 8000kr och lägger du till 5000kr för objektivet så är det ju uppe i 13000kr.

abrizz skrev:
tja priset verkar väl hyggligt men det är inte så att du sparar massor med pengar direkt. En snabb titt på pricerunner visar ett d70-hus för ca 8000kr och lägger du till 5000kr för objektivet så är det ju uppe i 13000kr.

Iof sant, men sen tillkommer frakt på dessa grejer oxå om man beställer dem ifrån olika ställen ;)

En av fördelarna att köpa det på Expert i stan är ju att man lättare kan lämna in kameran om det skulle hända något med den.

Det roliga var att det var precis samma pris på D70 med kitgluggen (18-70 nikon)

Billigast???

Köpte min Nikon D70 med Sigmas 18-50/3.5-5,6 för 8995Kr på Expert i Haninge.....

Hoppas att du inte redan köpt den....

Re: Billigast???

Nesto73 skrev:
Köpte min Nikon D70 med Sigmas 18-50/3.5-5,6 för 8995Kr på Expert i Haninge.....

Du kanske läste första inlägget slarvigt, eller tråden i allmänhet, men det gäller fortfarande inte Sigmas billiga, utan deras EX-objektiv; 18-50/2.8

Rekommenderar att du kikar på fotosidans länkar till tyska postorderfirmor också. Du får en D70 med Nikons egen 18-70AF för drygt 10 papp från Tyskland. I perioden 1 december till 31 januari är det dessutom en cashback på 100 euro på den kombinationen (gäller endast om den är köpt i tyskland - jag har tolkat det som att det även gäller postorder och folk som bor utanför tyskland), men även utan rabatten verkar det billigt tycker jag. Engelsk manual kan du sedan downloada från Nikon (det kan du göra redan nu om du är nyfiken, du ska bara registrera dig, faktum är att jag har tvekat mellan D70 och EOS 300D, men efter att ha hämtat hem bägge manuler och jämfört faller 300 bort - det blir en Nikon när pengarna är i hamn :)). Som jag tolkar Nikons europagaranti skall du kunna lämna i den i sverige för garantiservice.

Re: Billigast???

Nesto73 skrev:

Det var inte den gluggen jag menade, men ditt paket var ju ganska billigt ändå.. våran butik här i stan tar 9995kr för samma paket.

Varför har alla Expertbutiker olika priser????

Jag fick åxå betala 9995:- för min D70 hos expert..???? konstigt att de kan ha olika priser när det är en butikskedja.

Fick ju visserligen ett skapligt pris med minne och en skitbra väska. Minnet, 512 ultra II kostade 995:- och väskan 695:- och jag prutade till 11000:- så man kan säga jag fick väskan gratis.

Sen är det ju lite tråkigt med expert för dom har ju aldrig några grejor hemma som man kan känna på..
/Jonas

Re: Re: Billigast???

stranden skrev:
Du kanske läste första inlägget slarvigt, eller tråden i allmänhet, men det gäller fortfarande inte Sigmas billiga, utan deras EX-objektiv; 18-50/2.8

Kan vara så att jag läste den slarvigt eller så kan det mera troligt bero på att jag är helt ny på systemkameror och har inte en aning på skillnaden(tror iof att det objektivet som det rör sig om är mer ljuskänsligt än mitt, kan det stämma?). Får väll be om ursäkt för min okunskap men jag tyckte att priset jag fick var billigt.

Deppa inte

men man kan förklara det med att EX står för Exclusive och är Sigmas bästa objektiv. Det andra är en "slit och släng"-glugg. Visst kan den vara mycket trevlig ändå. Jag hade mycket kul med min! Nu sitter mest en EX-glugg på kameran som väger mer än kameran själv. Vill man ha bra zoomar får man litet zoomområde och avsevärd vikt.

/AnWi

Jag röstar för kitgluggen. behöver du ngt ljusstarkt så kör du på 50/1.8D. en bra och billig kombination att börja med.

tror att du sparar några hundra kronor på det sättet som du kan lägga till ett trevligt minneskort.

Bra kombination!

Jag har själv tittat runt en massa innan jag bestämde mig för precis denna kombination.
Sigmas 18-50/f2.8 har fått mycket bra kritik, själv har jag inte hunnit testa särskilt mycket - paketet anlände för mindre än 1h sedan ;)

Mitt paket beställde jag från topvisionshop.com, med frakt inom Tyskland slutade notan på 1.301 EUR dvs. strax över 11.500 SEK. Lägg på en hundring eller två, så har du frakten till Sverige.
http://www.shorl.com/fimobyromyfi
http://www.shorl.com/gaprygryjirido

För 13.000 fick jag alltså även ett Sandisk 1Gb Ultra II och ett extra batteri :)

Nu ska jag bara skicka in papper till Nikon i Tyskland och få 100 EUR tillbaka!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar