Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris för Sigma 170-500 f5-6.3 för minolta AF

Produkter
(logga in för att koppla)

Fiip

Ny medlem
Jag har ett Sigma objektiv 170-500 mm f 5-6.3 APO ASP -AF för minolta kameror. Linsen har använts ca: 5 ggr. Dock är objektivet ca 5 år.
Vad kan man tänkas att ta för en sådana här lins???

Jag har själv ingen uppfattning.

Fiip skrev:
Jag har ett Sigma objektiv 170-500 mm f 5-6.3 APO ASP -AF för minolta kameror. Linsen har använts ca: 5 ggr. Dock är objektivet ca 5 år.
Vad kan man tänkas att ta för en sådana här lins???

Jag har själv ingen uppfattning.

Nypriset för linsen med samma leveranstid som du erbjuder är ett rättesnöre. Finns en länk till höger till en kameraffär som säljer nya linser och se om den är kvar i marknaden.

E-Bay och Tradera bör vara säkra platser för att se det sanna saluvärdet baserat på genomförda affärer, om det sålts den typen av linser där, eller liknande. Finns säker Nikon och Canon som den passar till i något utförande.

Prova att lägg ut den på aktion och sätt reservationspris eller utropspris på din smärtgräns nedåt.

Dock är verkar Minoltagrejor gå billigt på begagnatmarknaden idag. Mitt tips är att vänta in systemdigitalkameran från Konicaminolta och sälj den då, för jag antar att priset på grejer till Minolta stiger då, med tanke på att kameran i sig har bildstabilisering och vinkelfaktor på 1,6x,, vilket gör 500 mm att motsvara 800 mm, vilket blir ett spännande objektiv som kan användas på en digitaler som har bildstabilisering i kamerahuset som förlänger slutartiderna med en faktor tre.

Pris

Jag köpte ett sådant objektiv begagnat men i nyskick hos LP-Foto. De ville ha 3.900kr för det men när jag hade tvekat tillräckligt länge så fick jag det för 3.500kr. Inkl linsskydd och koger.
Tror det kostar drygt 7.000 nytt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar