Annons

Pris för filmrullar?

Produkter
(logga in för att koppla)

olledavegardh

Avslutat medlemskap
Hejsan!
Det är så att av bristande intresse för analog fotografering hade jag tänkt att sälja de filmrullar jag har samlat på mig.
Men jag har verkligen ingen aning om vad för pris jag ska sälja det hela för..
Det mesta är rullar som går ut 2014/2015, nåt paket med 2010, så det är relativt nya rullar.

Har ni någon hjälp att ge mig?

Mvh
 
Hejsan!
Det är så att av bristande intresse för analog fotografering hade jag tänkt att sälja de filmrullar jag har samlat på mig.
Men jag har verkligen ingen aning om vad för pris jag ska sälja det hela för..
Det mesta är rullar som går ut 2014/2015, nåt paket med 2010, så det är relativt nya rullar.

Har ni någon hjälp att ge mig?

Mvh

Utöver vad Björn skrivit så är det bra och veta om dom nu är frysta eller ej. Frysta gör som du säkert vet att dom håller sig mycket bättre än andra förvaringsmetoder för icke exponerad film.
I övrigt en god jul och ett gott nytt år.
 
Dem har inte legat frysta(fråga mig inte varför, har inte blivit av bara) utan dem har legat i rumstemperatur.

Rullarna är utav märke:
Kodak Ultramax 400 ISO (24 exp)
Kodak Gold 200 ISO (24 exp)
Rossman 400 ISO (36 exp)
Fujifilm Superia 200 ISO (24 exp)

De ovan är alla 35mm färgfilm.

Sen har jag två rullar 120 film av märke:
Adox svartvit 100 ISO
Kodak New Portra 160 ISO(?) - är inte säker på ifall det är det dem menar, står bara "New Portra 160 120"



God Jul & Gott Nytt!
 
Dem har inte legat frysta(fråga mig inte varför, har inte blivit av bara) utan dem har legat i rumstemperatur.

Rullarna är utav märke:
Kodak Ultramax 400 ISO (24 exp)
Kodak Gold 200 ISO (24 exp)
Rossman 400 ISO (36 exp)
Fujifilm Superia 200 ISO (24 exp)

De ovan är alla 35mm färgfilm.

Sen har jag två rullar 120 film av märke:
Adox svartvit 100 ISO
Kodak New Portra 160 ISO(?) - är inte säker på ifall det är det dem menar, står bara "New Portra 160 120"



God Jul & Gott Nytt!

Småbildsrullarna är värda 10-20 kr st, mellanformat lite mer, kanske 25-30? Att de har förvarats i rumstemperatur sänker värdet signifikant.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.