Mesch
Aktiv medlem
Mild halshuggning.
Hmm, hur gör man en dylik?
Extra vass yxa och väääldigt långsamt kanske
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mild halshuggning.
Hmm, hur gör man en dylik?
Extra vass yxa och väääldigt långsamt kanske
Det är möjligt att det ibland "fungerar" som legitimation. Det är dock inte i något sammanhang i Sverige godkänt som legitimation.Jag har inget liknande kort själv, men som jag tidigare skrivit så har en kompis till mig detta kortet, som jag tidigare har sagt, så fungerar det som ett id-kort, alltså är det inte påklistrade grejer på kortet, annars hade man inte kunnat skanna det och få det godkänt som leg.
...
men som jag tidigare skrivit så har en kompis till mig detta kortet, som jag tidigare har sagt, så fungerar det som ett id-kort, alltså är det inte påklistrade grejer på kortet, annars hade man inte kunnat skanna det och få det godkänt som leg.
Jag har sett det med mina egna ögon, så jag tror därför att det som jag såg är verklighet.
.
Som sagt, att kortet ibland fungerar som leg är säkert sant. Men att folk på polisen begår tjänstefel av den här typen tycker jag är oroande. Det tyder på att kortet inte är en riktigt så oskicklig förfalskning som påståtts i den här tråden och gör det lite märkligt att verksamheten faktiskt kan fortsätta bedrivas.... vid den ena gången av dessa tre hämtade han ut sitt pass, jag satt och väntade ca 4 meter därrifrån och han legitimerade sig med det och fick sitt pass. Ingen fråga ens en gång från polismyndigheten...
Som sagt, att kortet ibland fungerar som leg är säkert sant. Men att folk på polisen begår tjänstefel av den här typen tycker jag är oroande. Det tyder på att kortet inte är en riktigt så oskicklig förfalskning som påståtts i den här tråden och gör det lite märkligt att verksamheten faktiskt kan fortsätta bedrivas.
Numera har "alla" firmor sina kort, med magnetremsa på baksidan, som fungerar, därför är det knappast märkligt om presskort.org också har det. Varenda butik har korten och vill att man ska bli medlem, jag har ett antal liknande (för många) bara för att man ska få poäng och rabatter.
Om du skulle tillverka papperslappar som är så lika svenska sedlar att de skulle accepteras som betalningsmedel av t ex en anställd på polismyndigheten så skulle det ganska säkert vara ett brott.Så om jag lyckas få någon att ta emot monopolpengar så innebär det att monopolpengar är en skicklig förfalskning av svensk valuta?
Jag fortsätter nog att hävda att det är en dålig kopia inte en förfalskning.
Om jag börjar tillverka id-kort som faktiskt har attribut som SIS-märkning och hänvisningar till SJF så ska du se att polisen knackar på dörren rätt omgående.
Då är det nämligen en förfalskning inte en kopia.
Jag håller meddig Erland i ditt inägg fullt ut.
Förövrigt är det väldigt märkligt att det alltid finns männsikor som vet bäst och som alltid anser sig ha rätt. Det gör det ganska svårt att diskutera, för allt vad andra tycker eller har upplevt, är fel om det inte är av samma uppfattning som den som anser sig ha rätt hela tiden. Märkligt sätt!!!
Fortsätt att ta ut saker från en längre text som jag skrivit, för att slå sönder allt som jag kommer med. otroligt måste jag säga.
Jag kan lätt säga att någon annans uppfattning är annorlunda än min, kan vi inte enas om en gemensam uppfattning, så får vi konstatera att vi har olika uppfattningar om saken och sedan är det bra med det. Men att ständigt säga att JAG har rätt och Du har fel, ger dålig smak.
Om du skulle tillverka papperslappar som är så lika svenska sedlar att de skulle accepteras som betalningsmedel av t ex en anställd på polismyndigheten så skulle det ganska säkert vara ett brott.
Såvitt jag vet är det också ett brott i Sverige att tillverka falska legitimationshandlingar, oavsett om det står "SIS" på dem eller inte.
Hur en giltig id-handling ska se ut i Sverige bestäms, som jag tidigare skrivit, av DNV. Det är DNV som kontrollerar tillverkarna av SIS-märkta id-kort och det är också DNV som bestämmer vilken standard som körkort, nationellt id-kort och det id-kort som Skatteverket utfärdar ska följa (trots att dessa alltså inte är SIS-märkta).Presskort.org tillverkar en identitetshandling som inte är SIS certifierad, det behöver inte vara något falskt med den. (Falskheten avgörs av personuppgifter som står på kortet)
Den är snarlik ett SIS-certifierat kort, det är ett körkort också eller mitt id-kort jag har på jobbet.
Inget av dessa tre är SIS-certifierade! Ett av dem accepteras i överallt som id-handling. Det andra ger mig access inom sfären för mitt arbete, det tredje är en leksak.
SIS-certifieringen är framtagen för att skapa ett säkert kort som så många som möjligt kan godta.
Hur en giltig id-handling ska se ut i Sverige bestäms, som jag tidigare skrivit, av DNV. Det är DNV som kontrollerar tillverkarna av SIS-märkta id-kort och det är också DNV som bestämmer vilken standard som körkort, nationellt id-kort och det id-kort som Skatteverket utfärdar ska följa (trots att dessa alltså inte är SIS-märkta).
Jag ger upp. Denna tråd är dömd att brinna i helvetet som den mest feltolkade runtsnurrande monster som finns på FS.
Här blandas friskt: falskt, leg, id, presskort, certifierat, äpplen, päron, SIS hur som helst. Alla gör sitt bästa för att feltolka allt som skrivs eller blunda för de delar som inte riktigt passar.
Titta på länken här:
http://www.detnorskeveritas.se/tjanster/certifiering/produkter/id-kort/index.asp
Speciellt följande text är talande:
"Korten utfärdas och tillverkas under strikt kontroll, varför banker, post, handel och myndigheter har valt att acceptera dessa kort som legitimationshandlingar vid t.ex. ekonomiska transaktioner."
- Det innebär inte att det är de enda id-kort som får tillverkas.
- Det innebär att DNV certifierar & ger tillstånd att tillverka SIS-märkta kort.
- Det innebär inte att det är förbjudet för andra att tillverka id-kort utan SIS-märkning.
Dessutom: DNV bestämmer inte hur ett kort ska se ut det gör svensk standard, SS 61 43 14, vilken förvaltas av SIS´ Tekniska Kommitté 448. (Står på samma sida)