Annons

PowerShot G9 eller PowerShot S5 IS

Produkter
(logga in för att koppla)
AFJ skrev:
Jag har gjort DVD:er som jag spelat upp på såväl gamla TV-apparater som modernare platt-TV med för mig godkänt resultat.

Tack för det här svaret, det var ungefär det jag ville höra:). På testerna så säger dom ju att kameran ska vara ok, men man vill alltid höra det från någon (ja vad ska man säga) privat person..
Det blir nog en S5 IS, tror att jag kan bli nöjd med det.
 
jag skulle nog välja G9:an

Om filmlägena är lika så skulle jag nog välja G9:an pga:
G9 vs S5 IS
12Mpix vs 8
Större sensor i G9:an som tidigare nämnt.

G9:an har möjlighet till raw, kan vara bra om man vill ha lite extra möjligheter. S5:an har gått ner ordentligt i seriebildstagning mot förgående S3 (1,5fps vs 2,3fps på S3) G9 är dessutom smidigare, och kan nog vara ett bättre alternativ som andrakamera om man får för sig att köpa en dSLR senare. Bägge har blixtsko, vilket jag saknar väldigt mycket på min s3

Har själv en S3:a som jag haft mer än ett år och är nöjd med, och faktiskt så är jag lite besviken på den nya S5:an, bara 2Mpix mer och en halv tum större monitor, iofs är blixtskon en välkommen nyhet, men jag saknar en del grejer som de behagat lägga i G9:an.

Så faktiskt om du ska ha en S5:a, så tycker jag du lika gärna kan köpa en S3:a om du kommer över

Ingen kamera lär vara dålig men de är kompromiser åt varsitt håll, det stora zoomomfånget i S5 (som är precis samma som min S3:a) har man inte så stor nytta av, eller det har inte jag iallafall, svårt att få bra bilder trots stabiliseringen, om det skulle behövas så finns det kanske telekonverter att köpa till G9:an, (är inte säker)

Lycka till! /J
 
När jag läser artikeln i PC för alla ,
"http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.128170"
så blir S5 IS vinnare, G9 är inte med i testen... men vad jag förstår så bad dom de olika märkena att skicka den kamera som var bäst i filmfunktionen, och Canon skickade S5 IS.
Man önskade att man kunde få låna hem och få testa under en dag... allt hade varit mycket enklare då:) det handlar ju ändå om en del pengar..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.