Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Powershot A520

Produkter
(logga in för att koppla)

JOdenholm

Aktiv medlem
Jag skall köpa en digitalkamera till min syster (efter att haft oturen att förstöra hennes Ixus II). Jag har torrsimmat (dvs tittat runt på Internet) lite och kommit fram till att Powershot A520 kan vara ett bra alternativ.

Någon som har några erfarenheter av den? Hon som skall använda kameran hade som sagt en Canon Ixus II tidigare, kommer troligtvis inte använda kameran mycket mer än till sina katter och sina semestrar.

Tack på förhand,

-Jimmy
 
Till det så kommer den att funka bra.
Den är ju lite större än hennes (fd ;-) IXUS dock.
Att den använder AA-batterier är ju inte heller nån nackdel på semestern.
 
Tror som Robert att kameran duger bra, men kolla med henne om hon verkligen vill ha en större kamera än IXUS.
 
Jag har canon a 75, förra modellen, fast med 3 mp. Det är en toppenkamera, bra bildkvalité, lätta menyer (svenska) och bra pris.

Annars kan du ju kolla andra ixus modeller om hon tycker om mindre kameror, fast de är ju lite dyrare. Ixus 30 & 40.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.