Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Powerpack till telefon/surfplatta

Produkter
(logga in för att koppla)

Krisiun

Aktiv medlem
Hej,
Jag skall ut och resa och kommer antagligen behöva något sätt att förlänga livslängden på mina batterier till telefon och surfplatta. Är det någon här som har erfarenheter av powerpacks (för säkerhets skull: mobila laddare som man kan ansluta till telefon och/eller surfplatta via USB). Tillverkare, modeller,... bra eller dåliga erfarenheter mottages tacksamt!

Hej,
Jag skall ut och resa och kommer antagligen behöva något sätt att förlänga livslängden på mina batterier till telefon och surfplatta. Är det någon här som har erfarenheter av powerpacks (för säkerhets skull: mobila laddare som man kan ansluta till telefon och/eller surfplatta via USB). Tillverkare, modeller,... bra eller dåliga erfarenheter mottages tacksamt!

Jag använder en: http://www.kjell.com/sortiment/el/b...atterier/powerpack/powerpack-10000-mah-p93399 sedan i april.
Jag tycker den fungerar mycket bra.

Den laddar en iPad fullt nästan två gånger och fungerar bra tillsammans med laddaren i min NEX-lamera. Den enda feature jag tycker är lite sådär är att man måste aktivera laddning genom att trycka på en knapp på toppen och det kan man glömma.
Köp ett så stort (i mAh) du orkar bära är mitt råd.

Jag har en jag köpte på NetonNet på 9000mAh. Funkar kalasbra och laddar telefon 4ggr och surfplatta 2ggr.

Den är smidig på så sätt att den har 2 utgångar(1A och 2,1A) och 2 ingångar för laddning. Den ena ingången är avsedd för en telefonladdare(microUSB på 1A) och den andra är för den medföljande laddaren som kör på 2,1A.

Att den kan laddas med en telefonladdare är ju bra vid resor då du slipper släpa på olika laddare. Det tar förvisso lite mer tid än med en 2,1A men det kan du ju fixa med att skaffa en laddare med både 1A och 2,1A USB utgång på, och det funkar ju även för din telefon/surfplatta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar