Annons

PowerDirector 11 Ultra

Produkter
(logga in för att koppla)

kvarndalen

Aktiv medlem
Hej
Jag köpte detta program "PowerDirector 11 Ultra"
FINAL SALE - € 75 OFF
Någon som har erfarenhet av programmet.

Jag valde mellan detta och "Adobe Premiere Elements 11"

Hoppas att man kan lära sig det bara.
Det har en bra "TrueTheater® Stabilizer"

http://www.youtube.com/watch?v=RjyFagO3Zo0

Jag har tidigare köpt "PowerDVD 13 Ultra"
Får erkänna att jag testat det som pirat, men det bara krånglade, vissa viktiga funktioner funkade inte, mm, jag ledsnade.

http://www.cyberlink.com/products/powerdvd-ultra/features_en_EU.html

Så till slut så kostade jag på mig en riktig licens för 90 euro.
PowerDVD 13 Ultra har en mycket bra Stabilizer, men den funkar bara när man spelar upp filmer.

http://www.youtube.com/watch?v=lFOPZkrj6Ok&feature=player_embedded

Jag ville ha den funktionen så att jag kunde använda effekten när jag klipper ihop filmerna, hoppas det funkar.

Har jag köpt rätt program ?
 
Hej :)
Glömde fråga om vilka grafikkort, helst Radeon, som stöder detta program, jag menar där programmet utnyttjar GPU på grafikkortet.

Just nu så sitter det ett ATI HD 5850 2 GB-OC i burken.
Har en känsla av att det behövs en uppgradering.

I burken sitter en Intel i7-2700 3,50 GHz/3,90 GHz
12 GB PC1600 DDR3
Win 7 pro 64 bit


Jag skall i stort sett bara använda denna dator till Video-redigering
______________________________________________________________

Har en nyare dator som HTPC, den har dock bara 8 GB DDR och en i5 3570 2,4 GHz, en generation nyare CPU, men jag tror att i7(sandy) som jag har är snabbare ändå till videoredigering

Så nu är jag beredd att köpa ett grafikkort, där detta program kan utnyttja GPU

Tacksam för hjälp

'
 
Hej
Jag lär väl inte få något svar, så jag slog till och köpte "EVGA GeForce GTX 660 SC 2GB GDDR5 Graphics Card "

Det skall ha stöd för programmet.
 
Hej
Jag lär väl inte få något svar, så jag slog till och köpte "EVGA GeForce GTX 660 SC 2GB GDDR5 Graphics Card "

Det skall ha stöd för programmet.

Hej,
Ledsen att du inte fått något svar, men jag tror nog du är ensam på det här forumet med det programet, jag har aldrig hört talas om det, så det är nog andra som kommer fråga dig framöver :)
 
Orkar inte lära mig !

Hej
Jag har mejlat till CyberLink och bett om pengarna tillbaka, jag tyckte programmet var alldeles för komplext, mycket svårt att förstå.

Jag håller mig till Movie Maker, det har jag lärt mig lite, så att jag i vart fall får en skaplig film.
Jag har kompletterat med Smart Cutter, det funkar klockrent, det kostade 40 dollar.

Jag läste att PowerDirector 11 Ultra skulle vara snabbt, men det är det minsta man kan säga.
Om det nu beror på min dator, det vet jag inte, men Aktivitetshanteraren visar på mycket hög CPU och minnes användning

Har en annan dator på gång, som har mer muskler, tror det behövs


Nuvarande dator:
Intel i5-3570 3,4 GHz
RAM 8 GB
Win 7 /64 Pro
VelociRaptor 600 GB (+ flera stora lagringsdiskar 2-3 TB)

Min andra dator som i själva verket är lite äldre:
Intel i7-2700K 3,90 GHz (sandy)
RAM 12 GB
Win 7 /64 Home Premium
VelociRaptor 500 GB
VelociRaptor 300 GB
(+ flera stora lagringsdiskar 2-3 TB)
Jag tror att i7 är snabbare till video-redigering

Jag har tagit bort alla gamla diskar på 1 TB och mindre på båda datorerna

Har testat SSD, men jag gillade inte dom.
Enda skillnaden var att Windows startade lite snabbare...
 
Ja, det är en de främsta anledningarna till att man köper dem. De startar OS och program snabbare. Vad hade ni tänkte den skulle klara mer?

Hej
Jag bootar kanske bara en gång om dan och den lilla stund kan jag vänta.
Men när det gäller att rendera film, så blir jag otålig, särskilt när det misslyckas....
 
Hej
Jag bootar kanske bara en gång om dan och den lilla stund kan jag vänta.
Men när det gäller att rendera film, så blir jag otålig, särskilt när det misslyckas....

Att rendera är normalt inget som påverkar hårddisken alls. SSD har man för prestandavinster inom boot, sökning, programstart och laddningstider.
 
Att rendera är normalt inget som påverkar hårddisken alls. SSD har man för prestandavinster inom boot, sökning, programstart och laddningstider.

Hej
Jag vet detta
Men jag tror att min rigg med "Intel i7-2700K 3,90 GHz (sandy)
RAM 12 GB"
kommer att rendera snabbare än i5, eller har jag fel ?
 
Det känns allmänt som om du har alldeles för bråttom.

Att lära sig videoredigering är inget man snyter ur näsan o så finns det plötsligt där.
Det är en tung läroperiod, ia lla fall för mig, o värre blir det iom att man itne sitter var dag.

Detta är den främsta orsaken för mig att jag skall välja ett program som många andra har. En god support, mycket videohjälp på internet o dessutom integrerat med övriga verktyg jag behöver.

Bildstabilisering kan utföras på 3 sätt.
Dämpa rörelserna
Hålla rummet fixerat o låta saker röra sig.
Fixera ngt rörligt o låta rummet flyta.
Premiere Pro, Final Cut Pro fixar dem alla, sen finns det säkert fler. Sony Vegas skall vara ett väldigt intuitivt program.
Gemensamt är att de är dyra, men bra.

När det gäller val av grafikkort så behöver du vända dig till tillverkaren av dataprogrammet du tänker använda.
Dessutom är det inte så enkelt.
Jag använder Premiere Pro o har en i5a o ett Radeonkort, 16GB.
Adobe hävdar att GPUaccelerering endast fås med NVIDIA.
Jag skaffade ett 660Ti o tog framstoppuret. Det hände inte ett skit.
Jo, när jag bytte tillbaka till Radeonkortet så sa Premiere Pro att jag hade förlorat accelereringen. O det är ju en märklig kommentar när det inte påverkar tiden det minsta.
 
...
När det gäller val av grafikkort så behöver du vända dig till tillverkaren av dataprogrammet du tänker använda.
Dessutom är det inte så enkelt.
Jag använder Premiere Pro o har en i5a o ett Radeonkort, 16GB.
Adobe hävdar att GPUaccelerering endast fås med NVIDIA.
Jag skaffade ett 660Ti o tog framstoppuret. Det hände inte ett skit.
Jo, när jag bytte tillbaka till Radeonkortet så sa Premiere Pro att jag hade förlorat accelereringen. O det är ju en märklig kommentar när det inte påverkar tiden det minsta.

Det beror på vilken version av Premiere du har och vad det är du försöker beräkna.
Senaste Premiere hanterar även AMD
http://blogs.adobe.com/premierepro/2011/02/cuda-mercury-playback-engine-and-adobe-premiere-pro.html

http://www.adobe.com/se/products/premiere/tech-specs.html

http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm
 

Citat från dina länkar:
If you don’t have one of these cards, you can still use Premiere Pro; you just won’t get the advantages of processing with CUDA/OpenCL.

O för CS6 räknas endast NVIDIAkort upp. Förutom om du använder MAC, då funkar vissa Radeon.

Dessutom saknar i5 processron mutlithreading...i alla fall min...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.